IE 7 en slechte weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
IE 7 geeft een slechte en verkeerde weergave. De letters zijn niet echt scherp en de kleuren van de afbeeldingen worden niet exact weergegeven. In firefox is alles wel scherp en kloppen de kleuren wel. Ik heb een jpg en gif bestand met een html kleur code naast een zuivere html kleur code gezet, in firefox zie ik geen verschil, in IE 7 zie je door kleurverschuiving duidelijk het verschil tussen het jpg bestand en de zuivere html. Ik heb het niet alleen op mijn computer, maar op alle computers op mijn werk treedt dit verschijnsel op. Alle jpg en gif bestanden worden niet kleurnetraal weergegeven en de teksten zijn niet scherp, terwijl het in firefox gewoon goed is. Mijn site, en ook een heleboel site's van anderen zien er niet meer uit in IE 7. Is hier een oplossing voor?
 
Probeer eens cleartype in IE7 eens uit te zetten.
Ga in IE7 naar Extra>>Internetopties>>tablad geavanceerd>>'Altijd Cleartype voor HTML gebruikers' uitvinken.
Klik op toepassen en sluit Internet Explorer en start hem opnieuw op.
Is de tekst nu scherper geworden?
 
de tekst is wel duidelijker als ik dat clear type uitzet, maar de afbeeldingen blijven verkeerd afgebeeld, zo op het oog zijn de kleuren 2 tinten donkerder.
 
Kan je misschien een printscreen plaatsen hoe dat plaatje er dan uitziet?
 
hier zijn printscreens van firefox en explorer. Bij firefox is de kleur van de afbeelding hetzelfde als de achtergrond van de tabel, zoals dat de bedoeling is, in Explorer is er een duidelijk kleurverschil. Firefox heeft weer als nadeel dat hij de tabelhoogte zelf instelt, Explorer houdt de opgegeven hoogte aan.
 

Bijlagen

  • helpmij1.jpg
    helpmij1.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 80
  • helpmij2.jpg
    helpmij2.jpg
    30 KB · Weergaven: 61
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan