Geluid pc op Sterio

Status
Niet open voor verdere reacties.

webace

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
134
Hi all,

Ik zou graag het geluid van mijn pc horen op mijn sterio.

Ik heb een ASUS A8N-SLI moederbord.
En mijn sterio is een Panasonic SA-AK 28

Welke mogelijkheden heb ik (kwa kabels) digitaal, ... en waar kan ik deze kopen?

en wanneer ik het met elkaar verbind heb ik dan direct geluid net als de boxen, (sterio op aux)

Alvast bedankt voor de reacties.
 

Bijlagen

  • sterioback.JPG
    sterioback.JPG
    75,1 KB · Weergaven: 57
  • asus_a8n_sli.jpg
    asus_a8n_sli.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 76
Een verloopmini-jack, van 1 naar 2, een verloopkabel, van mini-jack, naar 2 x tulp.
 
kan het ook digitaal, via dat blokje precies, (bij pc is dit een orange ledje dat brand, zie omcirkelde afbeelding)
 
Ik zie geen digitale ingang op je versterker, dus vermoedelijk niet. Analoog kan uitstekend klinken, hoor. Ik heb het zelf ook zo gedaan met een oude Kenwood versterker.
 
is dat dan die gele aansluiting op de pc?

en welke connector moet ik gebruiken op mijn sterio?
 

Bijlagen

  • sterioback.JPG
    sterioback.JPG
    75,6 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Je moet op de versterker de ingangen gebruiken waar L en R bij staat (links en rechts dus). Ik ben niet helemaal zeker van je PC. Bij mij is de uitgang groen, maar die ziet er anders uit dan bij jou. Hoe oud is die bak eigenlijk? Links heb je namelijk nog van die ouderwetse hoe-heten-ze-ook-weer aansluitingen zitten. het zou ook kunnen dat je een van die dingen als uitgang moet gebruiken. Het is dus of wat Lange Pier zegt. Of een hoe-heten-ze-ook-weer naar tweemaal tulp.
 
Laatst bewerkt:
Een din-aansluiting, zo heten die dingen. :D

Maar ik zie dat je moederbord heel modern is, dus ik vermoed dat je toch de aanzijzingen van LP moet gebruiken. Dan vermoedelijk de groene uitgang gebruiken. Maar wie weet heeft LP hier nog iets over te zeggen.

Ben zelf wel benieuwd waar die din-aansluitingen voor dienen eigenlijk.
 
Din aansluitingen? dat is een rondje met 5 polen, in een halve maan, 180gr. of 240gr. ouwe euostandaard, die zie ik niet.
 
Nu ik nog eens beter kijk, zie ik dat ze inderdaad niet hetzelfde zijn. Maar wat zijn dat voor aansluitingen links op dat blokje?
 
Ik zie alleen maar, de speaker aansluitingen, de antenne, de s/pdif, en de tulpaansluitingen.:confused:

Bedoel je soms die tulpaansluitingen, bij aux in? die worden nog steeds gebruikt.
 
En ik maar naar die versterker kijken, en me af vragen, waar heeft ie 't over.:rolleyes:

Din ansluitngen op een ATX computer, tja.:eek:
Die was er wel voor een AT, maar die zat echt op een andere plaats.
 
bedankt,

"Audio Stereo cable 3.5mm jack M to 2x cinch M 2.5m" ---> 2.5 €

is de geluidskwaliteit goed?

de zwarte stekker steek ik die op de gele van de pc?
 
Hallo

Line-out p.c."blauw" 3.5 mm stereo .

Line-in stereoinstallatie 2 * cinch male.

Peter
 
Mocht je nu op de stereo afgrijselijk last van "brom" krijgen, draai dan even de netstekker van één van de apparaten om, dat kan [soms] schelen.... sluit beide apparaten ook liefst op dezelfde wandcontactdoos aan...
 
waanom niet gewoon een audio splitter van af de geluidskaart, en daar naar de pc speakers, en naar de stereo, met deze kabel:

Audio-Kabel-Hama-2-Cinch-35-mm-Klinke_96__592227_40.jpg


logo-CB_CL544.jpg

en deze

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan