Draadloos internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambot2040

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
193
Ik vandaag een nieuwe laptop gekocht en probeer verbinding te krijgen met het internet. Ik zie wel welke verbindingen ik opvang, maar kan er met geen 1 verbinding krijgen, ook omdat er steeds een (netwerk)wachtwoord gevraagd wordt. Komt dit doordat ik eerst een netwerk moet aanleggen?

Ik heb gisteren al een andere laptop in huis gehad, (die al heb terug gebracht) maar daar ging een internetverbinding maken heel makkelijk, er zat een programma op die ook de draadloze verbinding aangaf en daar hoefde ik alleen de SSID in te vullen en ik had internet!

Dus moet ik eerst een netwerk aanleggen voordat ik internet heb of is er ook een soortgelijk programma die scant en waardoor ik gelijk internet heb zonder netwerk aan te leggen?

Ik heb trouwens Vista die gebruikt maakt van het programma Acer eNet Management.

Bedankt!
 
Heb je zelf geen draadloze router of accespoint dan? Daar kun je dan draadloos mee internetten.
Wat je nu aan netwerken ziet zullen de signalen zijn van je buren. De meesten zullen het signaal, terecht, beveiligd hebben tegen ongeoorloofd gebruik.
Koop dus een accespoint of draadloze router als je die niet hebt of gebruik een netwerkkabel om je laptop met je modem te verbinden.
 
De ADSL router is ook draadloos. Gisteren kon ik ook verbinding krijgen dus het zou vreemd zijn als het nu niet zou kunnen...
 
Ja, maar DAT vertelde je niet he!
Ik heb nog niet met Vista kunnen spelen en zou je dus niet kunnen zeggen of het hetzelfde werkt als bij XP.
 
Ik ben al één stap verder onder de DSL Router stond Hide Acces Point aangevinkt, nu zie ik hem wel op m'n scherm maar kan ik nog geen verbinding maken, welke instellingen kan ik verder nog veranderen?
 
Je hebt neem ik aan een wireless adsl modem of router en daarop al een pc aangesloten.
Als je er nog een pc op wilt hebben zal je idd een netwerkje moeten hebben met een unieke naam waarin je zowel je pc [voorzien van een eigen naam] als je laptop [voorzien van een andere naam] bij kan zetten. Dan kunnen ze beiden gebruik maken van je internet.

verder zeg je"ik zie welke verbinding ik opvang"

je bedoelt waarschijnlijk dat je de draadloze netwerken van anderen oppikt zoals erbicom zegt...zoniet dan heb je dus al een netwerk en is het een kwestie van je laptop een naam geven en in dat zelfde netwerk te hangen en met hetzelfde sid toegang te geven.

suc6
 
Maar hoe kan het dan dat ik op die vorige laptop dan wel verbinding kreeg zonder netwerk of is dat bij iedere laptop anders?

Het is geen netwerk wat ik ontvang maar de SSID naam.

Ik weet jammer genoeg niet meer hoe het programma heet van die andere laptop, maar als je andere programma's weet waarmee ik het ook kan ontvangen wil ik die ook wel eens proberen.

En anders wil ik een netwerk ook wel probeer is waarschijnlijk het handigst toch? Maar hoe werkt dat, netwerken aanleggen is niet mijn sterkste punt. En als die netwerk is aangelegd heb ik op allebei internet?
 
Laatst bewerkt:
Vraag me niet hoe, maar ik heb verbinding zonder netwerk! Maar hopen dat het zo blijft..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan