Muziek downoaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nascada

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
54
Ik ben een muziekgek :cool: en wil telkens meer muziek. Maar ik heb geen idee waar je dat moet halen. Ik heb wel eens gehoort van bepaalde programma's waarmee je muziek mee kan downloaden, maar ik kan me daar niets bij voorstellen. Weten jullie iets ? ik hoor het graag ;)

Nascada
 
Daar zijn er tientallen van maar voor losse nummers gebruik ik Limewire!
 
ilegaal

je moet wel oppassen dat het delen van muziekbestanden bij bijv. limewire ilegaal is, en als je muziek download, en onder het douwnloaden deelt hij ook, dat dat ook ilegaal is. dat hij onder het downloaden bij limewire ook gaat uploaden kan je uitschakelen. maar als je helemaal niets deelt download hij ook minder. je kunt natuurlijk wel bestanden zonder auteursrecht downloaden... suc6 nog

folkert
 
Inderdaad, delen mag niet maar downloaden wel...


Downloaden legaal

Er zijn nog steeds veel misverstanden over wat er nu wel en niet mag met file sharing software als KaZaA. De software zelf is volledig legaal en mag dus gewoon gebruikt worden. Ook het verspreiden van bestanden via dergelijke software is niet automatisch verboden. Iedereen mag zijn eigen vakantiefilmpjes, foto's en andere werken zonder problemen verspreiden op dergelijke netwerken. Pas op het moment dat die bestanden auteursrechtelijk beschermd zijn, wordt het problematisch.

Het verspreiden van beschermd materiaal mag alleen met toestemming van de rechthebbende. Het maakt hierbij niet uit of het verspreiden gratis of voor geld gebeurt. Ook doet het er niet toe dat de ontvanger al een legaal gekochte CD of DVD met hetzelfde werk heeft, of dat hij belooft het na 24 uur te zullen kopen of het bestand weg te gooien (of welke andere smoes dan ook). Er is geen enkele uitzondering op grond waarvan men bestanden mag verspreiden zonder toestemming van de auteursrechthebbende.
Zie ook

* De thuiskopie in het Nederlands auteursrecht
* Auteursrecht en downloaden

Aan de andere kant (bij de downloader) is er *wel* een uitzondering in de wet. Iedereen mag een zogeheten thuiskopie maken, mits die maar niet verder verspreid wordt. En dat mag ook zonder dat je het origineel gekocht hebt. Met andere woorden, het downloaden van een werk via een file sharing netwerk te zien is als een thuiskopie, mits de persoon die het werk downloadt dit maar aan niemand anders geeft.



Het hele artikel staat hier:http://www.iusmentis.com/technologie/filesharing/privacy/
 
Laatst bewerkt:
je kunt ook gewoon torrents gebruiken. ga naar -------------- en geef de artist of album in die je wilt, druk op search en voila.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nou geef jij een illegale link en vraag ik je deze te verwijderen.

Mod is ook ingelicht!
 
torrentzoekmachine

torentzoeksite is glf ik niet ilegaal, pas als je download is het illegaal, omdat je bij torrents altijd moet delen... maar er staan dus ook wel legale torrents op... maar via die link krijg je idd wel veel mogelijkheid om illegaal te downloaden... maargoed, als je muziek download ben je sowieso snel illegaal bezig...

fh
 
Dan zit je er naast...
Het verwijzen naar sites waar auteursrechtelijk beschermd materiaal gratis word aangeboden of naar word verwezen zijn illegaal!
 
illegaal

ow? dat wist ik niet. maar op de p2p programmas, limewire e.c.t word dat ook gratis aangeboden, en dat staat nog wel in eerdere reacties, warom is dat dan niet illegaal?

fh
 
Omdat deze programma's niks aanbieden. Dat doen de gebruikers ervan....

Daar komt bij dat deze programma's bij de wet niet verboden zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad erg verwarrend allemaal, maar zie het verwijzen naar P2P programma's als een link naar Utorrent, Azereus etc. De programma's zijn legaal, wat je er verder mee doet moet je zelf weten.

Websites met torrents erop bieden veelal copyrighted materiaal aan dus zijn deze sowieso niet toegestaan.
 
Ikzelf gebruik Bearshare Lite. Werkt echt prima! :thumb: Als je de artiest naam/Song Titel invoert heeft ie binnen 1 minuut echt een heleboel gevonden, En het downloaden gaat razend snel! En is virusvrij. Alleen je krijgt er heel af en toe wat spam van maar je moet er wel iets voor over hebben ;) Hier kan je 'm downloaden:

http://download.bearshare.com/l/BSLITEINSTALL.exe

Veel Succes Er mee! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad erg verwarrend allemaal, maar zie het verwijzen naar P2P programma's als een link naar Utorrent, Azereus etc. De programma's zijn legaal, wat je er verder mee doet moet je zelf weten.

Websites met torrents erop bieden veelal copyrighted materiaal aan dus zijn deze sowieso niet toegestaan.

ow.. jah... het is inmiddels ook wel moeilijk te volgen wat nou legaal en wat nou ilegaal is... maar ja, ik zit er niet echt mee... nog bedankt he...

fh
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan