CPU-gebruik 100% door windows media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blue Wolf

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2002
Berichten
25
Hoi,

Iedere keer als ik Windows Media Player opstart, schiet na een tijdje het CPU-gebruik omhoog naar 100% en gaat alles heel langzaam. Ik gebruik windows media player 10 en heb het al een aantal keren gedeïnstalleerd en daarna weer geïnstalleerd, maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

cpu.png
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de threads, niet de procenten, die zie je in/bij prestaties.

Scan je PC op male, spy en andere ware, met Spybot, e.d. en kijk eens met Hijackthis, wat er zoal mee opgestart wordt, NIET hier de log neer zetten.
 
Dat zijn de threads, niet de procenten, die zie je in/bij prestaties.

@LP Vaak verbaas je mij met je antwoorden, maar nu toch meer......
Volgens mij gaat het wel degelijk over % cpu time dat er staat. Bij mij staat 'Niet actieve systeem processen' (oftewel idle time) op ong 90%. Heb ik een vraagje: doet wmp dit bij alle films of alleen bij sommige en welke extensie (.wmv, .mpg. avi) hebben deze? En welk codec gebruiken deze films? Ik denk nl eerder dat er een dx splitter of codec hangt dan wmp zelf.
 
@LP Vaak verbaas je mij met je antwoorden, maar nu toch meer......
Volgens mij gaat het wel degelijk over % cpu time dat er staat. Bij mij staat 'Niet actieve systeem processen' (oftewel idle time) op ong 90%. Heb ik een vraagje: doet wmp dit bij alle films of alleen bij sommige en welke extensie (.wmv, .mpg. avi) hebben deze? En welk codec gebruiken deze films? Ik denk nl eerder dat er een dx splitter of codec hangt dan wmp zelf.

Nou, eigenlijk doet WMP het niet alleen bij films, maar ook gewoon bij liedjes. :confused: En DivX is de enige codec die ik heb geïnstalleerd.
 
Dat zijn de threads, niet de procenten, die zie je in/bij prestaties.

Scan je PC op male, spy en andere ware, met Spybot, e.d. en kijk eens met Hijackthis, wat er zoal mee opgestart wordt, NIET hier de log neer zetten.

Ik snap ook niks van dit antwoord! Het zijn wel degelijk de procenten!!

Bovendien vind ik het een beetje flauw worden om bij IEDER computer-probleem (mijn monitor doet niks, help ik heb geen geluid, mijn muis doet raar, ik kom het internet niet op, mijn harddisk is vol) direkt met het antwoord "scan je PC op spyware" te komen. Dit slaat echt nergens op.

@BlueWolf, helaas weet ik geen oplossing. Maar juist door dit soort en andere problemen, gebruik ik WMP niet meer. Media Player Classic is veel sneller, en handiger.
VLC player is ook prima, en speelt ook alles af.
 
Indien de niet aktieve systeemprocessen op 99% zou staan ( staat bij mij vaak op 99 ), wat dus ECHT niet het geval is. zou je niet veel meer kunnen doen, vink in beeld alle kolommen aan, en vergelijk dat met de uitkomst in prestaties, waar het werkelijke gebruik van de processor staat.

En dat "gezeur" over de boel scannen, heeft te maken dat er zoveel op de achtergrond meedraait, waar je geen weet van hebt, en die de resources opsnoepen, waaronder ook vaak veel rootkits, ook van Microsoft zelf.

En in WMP zijn dat vaak de informaties die opgehaald en verzonden worden, in mediabibliotheek, te configureren met XP-AntiSpy.

Daar kun je wel naïef over doen, dat mag je zelf weten.

Overigens is het probleem "oplossen", of in dit geval een advies, met een programma, door deze niet meer te gebruiken, en een ander programma te adviseren, vaak niet de bedoeling, dat is net zoiets als je motor het slecht doet, neem de fiets of scooter.:confused:
 
Heb na lang googlen eindelijk een oplossing gevonden. :D

Voor degenen die hetzelfde probleem hebben:
Extra > Opties > Tabblad Media-bibliotheek > en dan bij "Mappen Controleren" alles verwijderen.

Iedereen toch bedankt! :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan