VHS digitaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wjonker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Berichten
1
Hallo,
ik zit al geruime tijd met een probleem
Ik heb een PCTV Pro TV/video-editing kaart; Opnemen van TVprogramma's (coaxkabel op TV-poort aangesloten en met Vision opnemen gaat prima. :thumb:
De kaart heb ik primair aangwschaft om VHS-banden te digitaliseren. VCR op zelfde manier aangesloten en opnemen maar... Redelijk goed beeld, maar het geluid... dat loopt binnen de kortste keren 1 tot 2 seconden achter ten opzichte van het beeld :confused:
Dat had ik aanvankelijk ook met de TV-opnamen, maar dat is opgelost door een extra HD bij te plaatsen en daar de opnamen op weg te laten schrijven....
De VCR heeft géén S-VHS of composiet aansluiting, wel antenne ingang en TV-uitgang en 2 scart.

Op advies van iemand een scart plug met S-SHS en 3x cinch-aanlsuiting plus audiokabel en S-VHS kabel aangeschaft en daarmee aan de slag.

Helaas...wel beter beeld, maar tsjaa het geluid.. het lijkt wel of dat nog meer achter loopt...:mad:
Systeem; MoBO ECS L7S7A2, AMD 2500+; 1gb intern geheugen; 1x HDD a 120 gb (gepartioneerd,( 1x systeeem; 1x data + SWAP; 1x data) plus 1x HD a 80 GB (data: video- en audio-opnamen)

Wie o wie heeft er nog tips en goede adviezen??? Ik hoor advies als gebruik een POVR-150 of gebuik een Dazzle; maar ook lui die die dingen afraden:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan