Comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Attadattha

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
26
Wie kan mij vertellen hoe ik MOV. en JPEG. bestanden moet comprimeren, zodat ik ze door kan mailen?
 
Je kunt ze zippen en dan mailen, al zul je zeker bij jpeg niet veel kleinere bestanden eraan overhouden. Jpeg is namelijk al flink gecomprimeerd. Eventueel kun je een jpeg afbeelding in een lagere kwaliteit opslaan met een fotoprogramma om hem kleiner te krijgen.
 
Je kunt ze zippen en dan mailen, al zul je zeker bij jpeg niet veel kleinere bestanden eraan overhouden. Jpeg is namelijk al flink gecomprimeerd. Eventueel kun je een jpeg afbeelding in een lagere kwaliteit opslaan met een fotoprogramma om hem kleiner te krijgen.
Maar wat heb ik nodig om te zippen?
 
In windows xp kun je ook de bestanden selecteren die je wilt zippen. Dan rechtermuisknop -> kopieren naar -> gecomprimeerde map. Dit levert je ook een zipje op. :thumb:
 
In windows xp kun je ook de bestanden selecteren die je wilt zippen. Dan rechtermuisknop -> kopieren naar -> gecomprimeerde map. Dit levert je ook een zipje op. :thumb:

Maar hij zipt hem dan van 75,5 naar 71,4 MB, dat is te weinig!
 
Jpeg kun je gewoon niet erg veel meer extra comprimeren, omdat het al gecomprimeerde afbeeldingen zijn.
 
Die zijn ook niet meer goed te comprimeren met bijvoorbeeld zip. Ik weet niet precies hoe divx presteert tov. mov, dus dat zou je nog kunnen proberen. Echt heel klein zul je ze waarschijnlijk niet krijgen.
 
Die zijn ook niet meer goed te comprimeren met bijvoorbeeld zip. Ik weet niet precies hoe divx presteert tov. mov, dus dat zou je nog kunnen proberen. Echt heel klein zul je ze waarschijnlijk niet krijgen.
Jammer dan, bedankt voor je antwoorden:thumb:
 
Grote bestanden kun je veel beter met b.v. Yousendit versturen. Nou ja, versturen, je zend het naar een server en die bericht met een email de ontvanger en hoe die het bestand kan ophalen. Handig hoor en gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan