Vervangen document terughalen! Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

793

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
9
Is een VERVANGEN bestand op een of andere manier is terug te halen??

Heb een Word document door een document met dezelfde naam vervangen, maar heb het verkeerde document door de ander laten vervangen. Is het nog mogelijk om het document dat nu vervangen is terug te halen?

Al vast bedankt!!
 
ongedaan maken....

kkmkcqodwqkac-Untitled.png


misschien werkt het....
 
ongedaan maken werkt helaas niet (meer), kwam er te laat achter
 
Kwam ergens anders nog het volgende tegen, gaat over iemand die zeker wil weten of iets ook echt verwijdert is en kreeg het volgende antwoord:


------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoi,

Beetje met DOS bekend?

Ga dan eens via de DOS handmatig naar de directory waar de foto's zouden moeten staan.

CD en CD\ en dergelijke commando's.

Type dan daar op de prompt in: ren ?*.jpg 1*.jpg

inclusief de spaties tussen de commando's !!

Klaar ? type dan eens DIR in op die directory.
Nu moet je alles files zien in de dir. en als je foto's er nog in staan komen die tevoorschijn als 1<naam>.jpg
dos en windows hebben nl de nare eigenschap gewiste files te voorzien van een vraagteken als eerste letter, ze wissen de eerste letter en vervangen die door een vraagteken. De bestanden zijn dus nooit weg mits ze niet overschreven zijn, dus ook weer simpel terug te halen soms.

REN = Rename
* = wildcard
De regel vervangt dus van alle files in die dir die beginnen met een ? , het eerste teken door een 1.
de rest blijft ongemoeid. Dos en Win tonen files die beginnen met een ? nooit , vervang je die dus door bijv een 1 worden ze als gewone bestanden op je scherm gezet.
Je zal je verbazen wat je op die manier nog terug kan vinden in je PC

Vr groetend

-----------------------------------------------------------------------------------------


Wanneer ik .jpg vervang door .doc, wat zijn dan precies de verdere commando's en kan ik naast het terugvinden van de documenten ze dan ook weer open?

Of zal dit niet lukken omdat vervangen onder overschreven valt?
 
Ik ben bang dat een overschreven bestand niet meer terug te halen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan