Welk TV-Capture-Programma+ Recordingmogelijkheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Berichten
65
Beste mensen,

Ik zoek een programma waarmee ik met mijn huidige TV-Kaart tv kan kijken en TV-Programma's mee kan opnemen

Dit omdat de standaard softwear die bij mijn kaart geleverd werd telkens de mededeling gaf dat er een ernstige fout was opgetreden:mad: Dit ook na 3x herinstalleren.

Nu gebruik ik een tijdje DScaler, dat bevalt wel aardig, maar ik zoek eigenlijk toch meer een programma waarmee ik ook goed kan opnemen[recording].

Mijn kaart betreft een medion kaartje met 'n SAA7134 chip.

Suggesties?
 
Bij die kaart zou PowerCinema goed moeten werken... of is dat nou juist het programma dat het af laat weten? Op de Medion site zijn nieuwe drivers te laden voor die tv-kaart...
 
Met VirtualDubMod of VirtualDub zou het ook moeten werken [capturing + recording]
 
Bedankt, ik zal er even naar kijken

programma wat er standaard bij zat was trouwens TVFM-Tuner
 
Laatst bewerkt:
Als je ook het "afstemdeel" [kanalenkiezer] nodig hebt, werken de beide VirtualDub opties niet.... sorry!
Die zijn voor het geval je een "video-in" bron hebt aangesloten op je tv-kaart.... [video recorder, o.i.d.]... In powercinema zit wel een tuner.....
 
hmm.. powercinema werkte voor geen meter... bleef de hele tijd steken bij 0%, ook na 3 uur aanstaan.

zijn er mensen die een TV kaart hebben en die er een WERKEND programma voor hebben??

ik zou het graag horen!!
 
Ik ben al 'ns bezig geweest om de TV op m'n computer aan te sluiten.
Weet wel dat via de TV naar je computer kijken iets anders is dan van je TV naar de computer opnemen(!).

De beste manier om dat de doen is via je video kaart. Zoek dus de drivers voor je medion videokaart die compatible zijn om je TV uitgang te sturen. (als die er zijn)

Voor van de TV opnemen zul je met een videokaart alleen niet ver komen.
Meestal vragen deze programma's om een video adapter (captering device).

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan