Sommige sites bereikbaar en andere sites niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jukommerce

Verenigingslid
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
14
Sinds vandaag kan ik een groot aantal sites niet meer bereiken. Dit is ongeacht welke software ik gebruik. Zo kom ik niet op MSN. Niet met IE en ook niet met de messenger. Ik kan een groot aantal (bijna alle!) online radiostations niet meer beluisteren en ook een groot aantal andere sites is offline.

Andere sites functioneren wel gewoon (waaronder Yahoo! en helpmij.nl). @home ontkent dat er problemen zijn en adviseert om nog eens goed naar de instellingen van de PC te kijken (heb met @home gebeld).

Mijn AVG 7.5 Anti-Virus plus Firewall blokkeert volgens de log geen sites (tenminste ik heb niks kunnen vinden);
Ook de filters / kinderslotjes van Windows XP staan uit;
Op deze site stond dat een virus in het hosts bestand in System32 wijzigingen kon aanbrengen. Ik heb het hosts bestand bestudeerd en ook daar staan geen fouten in.

Ik heb een mail gestuurd naar mijn provider en naar de leverancier van mijn firewall. Dit op advies van Netwerkcontrole voor Windows XP, maar als u sneller een antwoord weet dan @HOME en / of AVG dan ben ik u zeer dankbaar!
 
Laatst bewerkt:
Laat je PC en de verbindingen testen op PC Pitstop, eenmalig registreren is voldoende. Ik zelf ga daar van tijd tot tijd langs en (kleine) oneffendheden worden er feilloos uitgehaald. Baat het niet, schaad het niet.
 
PCpitstop.com opent ook niet. Het gekke is dat ik deze itt. Hotmail wel kan pingen, maar niet kan bereiken. Uiteraard heb ik het zowel met Explorer en met Firefox geprobeerd. Belangrijk is dat er niet alleen sites zijn geblokkeerd, maar ook bepaalde poorten staan structureel dicht (met en zonder firewall)

Checklist:
:thumb: IPConfig is geflushed;
:thumb: De instellingen van Winsock zijn gecontroleerd;
:thumb: Firewall is getest op blokkades;
:thumb: Hosts is gecontroleerd;
:thumb: Bij @home heb je geen eigen Proxy-server (dus die instellingen zijn op PC-niveau ook goed);
:thumb: De virusscanner heeft een volledige test zonder foutmeldingen afgerond. Ook software van Microsoft dat zoekt naar schadelijke software heeft niets kunnen vinden.

Het rare is dat bepaalde sites opperbest functioneren en bedoel ik ook multi-media, zoals radiostreams en andere sites functioneren NIET of functioneren HALF (waarschijnlijk sites die gebruik maken van verschillende servers, want ik denk dat ik door een bepaald type server geblokkeerd wordt). En ik denk dat het iets met m'n dynamisch IP-adres van @home te maken heeft, maar dit forum wil ik vooral gebruiken om alle mogelijke andere oorzaken uit te sluiten!

Daarbij is het ook belangrijk om te vermelden dat vele sites die ik NIET kan bereiken WEL kunnen worden bereikt door gebruik te maken van een anonieme proxy.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb precies hetzelfde! Ook met @home. Het is gebeurd nadat ik een nieuw IP adres had gekregen.

Het ***lige is dat ik niet eens meer op de site van de postbank kan komen, en dus niet kan internetbankieren! Geld overmaken en rekeningen betalen ho maar.
 
Bij mij is het probleem inmiddels opgelost. Ik heb weer een nieuw IP-adres (en de computer is door een expert gecontroleerd op spyware en registerfouten).

Troost... wij zijn niet de enige die hier last van hebben (gehad):
http://athome.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=37&thread_id=14&pid=135#post_135
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1185643

Ik adviseer u om te checken of uw IP-adres een 'reputatie' heeft.
Bv. Spamhaus.org (meerdere @home IP-adressen)

Zelf wil ik graag op de hoogte worden gehouden. PM me AUB. als uw probleem ook is opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Schijnt dus echt aan blocklists en aan de dynamische ip adressen van @home te liggen. Op spamhaus.org kwam ik erachter dat een complete range van 213.51.0.0/18 staat geblokkeerd. Maar een verzoek gedaan om mijn ip adres te unblocken. Helaas denk ik dat dit probleem zich blijft voordoen zo lang als ik een blocked ip adres heb.

Ondanks dat @home goedkoper is dan KPN + ADSL, overweeg ik heel sterk om @home er weer keihard uit te schoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan