hoe losse mp3's als audio cd zonder hoorbare overgangen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

WuMastah

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2005
Berichten
61
ik wil bv een gedownloade mp3 cd, gaan branden op een audiocd
als het een mix betreft moeten de nummers dus in elkaar overlopen

en dan is wegfaden van volume niet mooi
het moet aan elkaar komen dus bv als 1 mp3 worden gemaakt en een cue sheet
welk programma kan als je bv 12 mp3's invoert er 1 track van maken met een cue sheet

iemand raadde ultra iso aan , maar daar begrijp ik niet veel van
 
De truc is om de cd als Disc-at-Once te branden en de pause tussen de nummer op 0 te zetten.

Voor nero hier de stappen

1. Start Nero, kies ervoor om een audio cd te maken.
2. drag & drop de files in je lay-out screen
3. selecteer nu een nummer en druk "CRTL-A"
4. Rechtermuisknop -> eigenschappen
5. pause between tracks 2->0 seconden veranderen.
6. cd bakken

Werkt altijd hetzelfde Je moet wel zorgen
dat je disc-at-once aan hebt staan.

Wanneer je op de "write-dialog"hebt geklikt
kun je een aantal dingen instellen waaronder
de brandsnelheid.

Daaronder staat een vakje met disc-at-once
ervoor. Dat vakje MOET aangevinkt zijn.

Het eerste nummer daarvan moet je de 2 sec gewoon laten staan. Dus vanaf track 2 zet je deze op 0 sec.
 
Bedankt voor je reactie, maar dit deed ik ook steeds en je hoort toch bv bij een mixcd de overgangen.

ik probeer het nog wel eens maar ik ben bang dat je het blijft horen.




De truc is om de cd als Disc-at-Once te branden en de pause tussen de nummer op 0 te zetten.

Voor nero hier de stappen

1. Start Nero, kies ervoor om een audio cd te maken.
2. drag & drop de files in je lay-out screen
3. selecteer nu een nummer en druk "CRTL-A"
4. Rechtermuisknop -> eigenschappen
5. pause between tracks 2->0 seconden veranderen.
6. cd bakken

Werkt altijd hetzelfde Je moet wel zorgen
dat je disc-at-once aan hebt staan.

Wanneer je op de "write-dialog"hebt geklikt
kun je een aantal dingen instellen waaronder
de brandsnelheid.

Daaronder staat een vakje met disc-at-once
ervoor. Dat vakje MOET aangevinkt zijn.

Het eerste nummer daarvan moet je de 2 sec gewoon laten staan. Dus vanaf track 2 zet je deze op 0 sec.
 
yep, je blijft het horen :evil:


iemand suggesties?!
:p



Bedankt voor je reactie, maar dit deed ik ook steeds en je hoort toch bv bij een mixcd de overgangen.

ik probeer het nog wel eens maar ik ben bang dat je het blijft horen.
 
Als je echt niets wilt horen tussen de tracks, zul je een tussenstap moeten maken, bijvoorbeeld met VirtualDJ... in dit programma kun je de hele mix in elkaar zetten en zodra je de crossfader van de ene naar de andere drive schuift [van het ene nummer naar het andere] zet het programma een "auto cut" neer en begint een nieuwe mp3, zodat je later bij het afspelen snel door de mix kunt springen, maar als je de mix achter elkaar afspeelt, hoor je geen pauze..... nog afgezien van de andere grappen van zo'n programma: je kunt bij het crossfaden ook de beats synchroniseren, jingles maken, je eigen samples ertussendoor gooien..... scratchen.... Nadat de mix af is kun je 'm op cd branden...

Maar.... het is wel effe studeren op het 56 pagina's dikke manual voordat je er echt lekker mee om kunt gaan..... Hetzelfde geldt voor het alternatief PCDJ Red.....
 
ik heb die software geinstalleerd, maar ik kom er niet uit hoe je het moet doen

:eek:


Als je echt niets wilt horen tussen de tracks, zul je een tussenstap moeten maken, bijvoorbeeld met VirtualDJ... in dit programma kun je de hele mix in elkaar zetten en zodra je de crossfader van de ene naar de andere drive schuift [van het ene nummer naar het andere] zet het programma een "auto cut" neer en begint een nieuwe mp3, zodat je later bij het afspelen snel door de mix kunt springen, maar als je de mix achter elkaar afspeelt, hoor je geen pauze..... nog afgezien van de andere grappen van zo'n programma: je kunt bij het crossfaden ook de beats synchroniseren, jingles maken, je eigen samples ertussendoor gooien..... scratchen.... Nadat de mix af is kun je 'm op cd branden...

Maar.... het is wel effe studeren op het 56 pagina's dikke manual voordat je er echt lekker mee om kunt gaan..... Hetzelfde geldt voor het alternatief PCDJ Red.....
 
Ik weet niet welke je wilt gebruiken... Virtual of PCDJ, maar ik schreef al dat het "enige studie" vroeg...... Het zijn wel "alleskunners" voor het maken van leuke mixen, maar het nadeel is dan ook weer: vreselijk veel knopjes..... Hier het gaan uitleggen zou precies hetzelfde zijn als even het handboek copy/paste doen...... Het enige dat ik je aan kan raden is GEDULD! Verwacht niet dat je het binnen een uur allemaal in de klauw hebt...
Begin met het selecteren van nummers en dan crossfaden, vervolgens proberen te synchroniseren op de beat, dan een eerste "loopje" .... en zo langzaam opbouwen.... met het manual in de hand......... er is geen andere weg! Kies je voor simpeler programma's dan ben je ook meteen de helft van de mogelijkheden kwijt......... krijg je allemaal standaard effectjes, lijkt het dus nergens meer op...... of juist wel, het lijkt op dat wat elke amateur mixer even in elkaar rammelt.........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan