netwerk >>>> heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinsoftware

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Berichten
175
hallo,

ik heb een vraagje het internet van mijn ouders gaat erg sloom.
maar er staat dat de snelheid 100MBps is zou het mischien de windows firewall zijn?
of de virusscanner?
de virusscan die mijn ouders gebruiken is mcafee.
o ja we heben een gedeeld netwerk.
modem>>>router>>>draaloosnetwerk en geen draaloos netwerk (met draadje :D .)

ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen.

M.V.G. Kevin Software:cool:
 
Laatst bewerkt:
Die 100 Mbit is de verbindings-snelheid, dit heeft verder niets te maken met het Internet abonnement dat je hebt. Dit laatste bepaald de snelheid.
De Windows Firewall doet weinig dus het lijkt me niet dat dit een erg grote vertraging in het netwerk opleverd.
Wanneer Mcafee ook het netwerkverkeer controleerd kan dit uiteraard wel enige vertraging opleveren.
Je zou het kunnen testen door het eventjes uit te zetten (uiteraard dan alleen naar vertrouwde websites surfen, of iets downloaden).
Maar is het netwerk wel of niet bedraad ? Want deze zin kan ik niet volgen: "modem>>>router>>>draaloosnetwerk en geen draaloos netwerk (met draadje .)"
 
hallo,

[...]maar er staat dat de snelheid 100MBps[...]
de virusscan die mijn ouders gebruiken is mcafee.
o ja we heben een gedeeld netwerk.
modem>>>router>>>draaloosnetwerk en geen draaloos netwerk (met draadje :D .)

ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen.

M.V.G. Kevin Software:cool:

1. De snelheid van 100 mbps is tot de router, de snelheid daarachter (dus naar/van het Internet) is afhankelijk van je abonnement, maar kan (bij het allersnelste thuis-abonnement) niet meer dan 22 mbps zijn...
2. Mcafee (en ook Norton) zijn vertragend voor je Internet-gebruik
3. Als iedereen loopt te slurpen van Internet, dan krijg je per pc maar weinig snelheid, natuurlijk.

Succes,

Tijs.
 
check anders ook even bij www.speedtest.nl


Selecteer daar links de testsuite. En start hem.
Hier komen bepaalde waarden uit. Vergelijk dat met de snelheden die bij jou abonnement horen van je provider. (post het anders even)

Op speedtest kun je aan de hand van je postcode ook zien hoe snel het gemiddeld bij andere abonnementen is, etc..
 
oke bedank ik zal zo ffies kijken op de pc van mijn ouders bedankt voor het antword.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan