NTSC DVD Rip schokkerig

Status
Niet open voor verdere reacties.

arny2

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
23
Als ik een komplete Amerikaanse geripte NTSC DVD via nero op video DVD brand krijg ik schokkerig beeld. In het geval van een avi is dit op te lossen via NERO vision door de PAL instelling te kiezen en dan te rippen. Een reeds geripte DVD echter (4.36 GB) via NERO vision opnieuw rippen naar PAL ziet er echter niet uit....10 keer schokkeriger.
Iemand een idee hoe ik dus een NTSC DVD goed krijg naar PAL, dus zonder schokkerig beeld?
Bedankt

Arny
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die NTSC dvd naar een avi rippen met framerate van 23.97 (ntsc) overzetten naar 25.00 (pal) met mpegx ofzo en dan bakken met nero
 
Ik zou die NTSC dvd naar een avi rippen met framerate van 23.97 (ntsc) overzetten naar 25.00 (pal) met mpegx ofzo en dan bakken met nero

Is dat een programma (mpegx) en van wie is het dan?

arny
 
xmpeg is een programma dat een dvd leest, decrypt en als avi kan opslaan met dmv op jouw computer geinstalleerde codecs (lame voor mp3 en xvid voor DIVX (mpeg4) bijv)
http://www.xmpeg.net

Dus niet mpegx zoals ik eerder schreef, sorry
 
Nu heb ik een avi die bijv. in Media player goed is, dus niet schokkerig. Als ik 'm dan NERO vision laad en preview (en uiteindelijk ook op DVD) dan geeft de preview in tegenstelling tot voorheen, ook schokkerig beeld terwijl ik de video options gewoon op PAL heb staan. Verschilt dit per codec of zo? je zou zeggen als ie in media player goed beeld geeft moet ie PAL geript ook geen problemen geven??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan