ondertiteling bij Nero Vision Express 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
284
als ik 2 avi bestanden met nero vision express op dvd wil zetten, hoe kan ik er dan de ondertiteling bij zetten?
 
Enkele zeer goede handleidingen om films van ondertitels te voorzien vind je hier.

Nero gaat het ondertitelen idd. niet voor je doen, maar met behulp van een van voormelde tutorials gaat het zeker lukken. Houd er wel rekening mee dat het ondertitelen van films een "bewerkelijke" klus is. Ik gebruik met opzet de term "bewerkelijk"en niet het woord "moeilijk". Het is namelijk niet echt moeilijk, zolang je de tutorial maar letterlijk volgt. Je zal zien dat je in een aantal gevallen niet eens weet / begrijpt waarom je iets aanklikt of doet in zo'n tutorial, maar da's verder niet zo interessant, zolang je maar echt letterlijk de stappen zet.

Met Nero Vision Express kun je de .avi('s) omzetten naar de bekende .vob .ifo en .bub files in de eveneens bekende video_TS map.

Vervolgens laat je een van de tutorials los op de film en daarna brand je de film + dan inmiddels toegevoegde ondertiteling naar een DVD.
 
Laatst bewerkt:
dus als ik deze tutorial volg zet ik de ondertiteling vast in de xx.avi en hoef ik bij nero vision verder niets te doen?

Normaliter werk ik met mozartlaan als tutorial. Alleen deze duurt zolang met het omzetten ed.
Ik ben op zoek naar een eenvoudige omzet procedure waarbij het avi bestand snel op dvd staat.
Ik heb gebruik gemaakt van wanavi, maar dat is weer afwachten qua subtitles omdat die er wel eens te klein onder komen te staan..
 
Laatst bewerkt:
Zelf werk ik met een van de andere tutorials uit de link, deze heb ik nooit gebruikt.
Ik gebruik de meest rechtse (boven)
 
jaahh maar dat is wanneer je een bestaande dvd hebt, ik heb alleen een avi bestand
 
Dan heb ik mogelijk je oorspronkelijke vraag verkeerd begrepen. Met het woord DVD meende ik dat het jouw uiteindelijke doel was om een zg. standalone DVDtje te maken.
Als ik het goed begrijp dan wil jij de avi('s) behouden en slechts ondertitels onder een avi gaan zetten?
 
Laatst bewerkt:
Neeh ik heb momenteel een xx.avi bestand. Ik weet dat je dat simpel met nero vision express kunt omzetten op dvd. Maar ik wil er op deze manier ook een ondertiteling bij hebben. Maar is dat ook mogelijk. Moet ik die ondertiteling dan eerst vast in de avi zetten? (is dat mogelijk) of kan ik bij nero vision express de ondertiteling gewoon als bestand toevoegen?
 
Zoals je gisteren in je bericht van 11.16 schreef, gaat het lukken. Daarna eventueel de .avi met Nero Vision Express omzetten naar DVd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan