.ogg naar .WAV via BATCH

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hey, ik ben bezig een hele hoop data in te pakken. Ik gebruik UHARC voor het inpakken van bestanden en deze zijn ook gemakkelijk weer uit te pakken door op het mede gecreëerde .bat bestand te klikken. Dit gaat allemaal prima op één ding na: audiobestanden worden niet echt verkleind tijdens het inpakken. Nu heb ik dus besloten alle .WAV bestanden om te zetten naar .OGG met het programma Advanced WMA Workshop. Dit scheelt echt een hele hoop qua grootte en niet te veel in kwaliteit.

Advanced WMA Workshop werkt echt als een engeltje, doet precies wat hij beloofd. Het enige dat ik mis is dat hij niet als batch bestand werkt. Ik ben op zoek naar een programma dat alle geselecteerde .ogg bestanden omzet naar .WAV bestanden in dezelfde map als ze zich bevinden, en dit alles natuurljk via de simpele (dubbel)klik op een .bat bestandje. Kan iemand mij hiermee helpen want ik heb op ontzettend veel verschillende tags op google gezocht maar ik kan er maar geen vinden :(

Het zou al helemaal tof zijn als het programma ook .WAV bestanden naar .ogg kan omzetten en ook andere type bestanden ondersteund, want ik heb meer dan alleen .wav bestanden die ingepakt moeten worden.

Overigens heb ik wel een programma gevonden dat volgens mij in de goede richting komt maar volgens mij moet je daar raketgeleerde voor zijn of iets in die richting want ik kan er niks zinnigs van maken, het enige dat ik krijg is een hele hoop bestanden waarvan ik niet weet wat ik er mee moet doen. Ook de documentie verduidelijkt voor mij niets, maar we moeten allemaal ergens beginnen, toch?

Dit programma is open-source en er is echt meesterlijk veel mee te doen, maar dan wel met de juiste kennis en die mis ik. Er is vast wel iemand op helpmij die mij bijzonder blij kan maken met wat extra info :D

Hier een link naar The Lame Project

Alvast bedankt voor de hulp en het lezen van dit redelijk lange bericht :thumb:

EDIT:

Hmmm juist ja ik zie net dat dit in de verkeerde sectie staat... kan een mod dit aub verplaatsen? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet helemaal zeker of dit is wat je bedoelt, maar een van de meest veelzijdige converters is dBpowerAMP.
Als je in een map bijvoorbeeld 200 wav-bestanden hebt staan, dan selecteer je ze in dBpowerAMP, geeft een bestandsformaat op, b.v. mp3, 192 kbs en je geeft de doelmap op waar je de mp3's wilt hebben (zelfde map als bronmap en deleten van wav-bestanden kan ook nog).
 
Niet echt wat ik zoek maar toch bedankt voor de link :thumb:

Ook dBpowerAMP maakt gebruik van een interface waar gebruikers nogsteeds zelf de opties etc. moeten instellen. Ik wil gewoon op een .bat bestand klikken en voila, alles wordt automatisch omgezet :D
 
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben geen programmeeur, maar ook in zo'n bat-file zullen op z'n minst conversie-opdrachten ingebakken moeten worden, die dan weinig of geen keuzemogelijkheden kunnen bevatten. Want dan zou die bat-file weer voorzien moeten worden van een aantal ingangsvariabelen, in te voeren door de gebruiker.
Varabelen: wav, mp3, ogg vobis, wma, diverse bitrates, enz. Ik wens je succes, maar of het te verwezenlijken is...:confused:
 
Ken je RIPs van die bekende warez groepen? Erg actief op het gebied van piraterij van games. Ik heb gisteren Red Alert 2 van een van hun gedownload want mijn eigen CD is stuk en toen ik zag hoe ontzettend veel zij kunnen comprimeren was ik meteen verkocht.

Zij maken gebruik van een zekere ''Wave injector CLASS/BACKLASH'' die precies doet wat ik wil. Allereerst pakken zij .ogg bestanden uit met UHARC en vervolgens worden die omgezet naar .WAV met die ''injector'' wat het ook zijn mag. Dit alles geheel automatisch, dus het moet wel degelijk mogelijk zijn, toch?

Niet dat we ons ineens in hun illegale praktijken moeten verdiepen want dat is vast niet de bedoeling hier op helpmij.nl :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan