AVI splitsen en branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Everlast

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
24
Hallo allemaal (alweer) =p

Nog een vraag: Ik heb nog een concert dat ik graag zou willen branden. Nu is dit een .avi formaat. Allemaal leuk en aardig, ik weet wel hoe je het moet branden enzo. Maar ik wil graag het bestand bewerken, zodat ik elk nummer van het concert apart heb.

Ik probeerde het programma: Windows Movie Maker, leek me wel makkelijk. Maar hij zegt constant dat ik de codec niet heb. Ik kan maar niet vinden welke codec dat moet zijn.
Heeft iemand een ander goed programma?

Ik heb heel wat gelezen in andere topics over VirtualDub en nog meer programma's. Alleen heb ik geen zin om ze allemaal te downloaden en kijken wat het beste is :p Dit lijkt me een snellere manier.
 
Laatst bewerkt:
virtualdub is klein en een zeer krachtig bewerkingstool(gratis).
Om te kijken welke codecs je nodig hebt kan je doen met gspot.
 
Kijk eens aan! Geweldig! :D

Volgende vraag: Ik wil dus dat concert gaan branden. Omdat ik graag wil kunnen zappen tussen de nummer, wil ik dat het .avi bestand gesplitst is in kleinere .avi bestandjes (per nummer). Hoe moet ik dit branden op dvd?

Edit: Heeft iemand trouwens enig idee.. Waarom als ik een .avi bestand bewerk en splits in meerdere stukken met VirtualDub, die bestanden opeens 8gb per stuk zijn, terwijl het echte bestand maar 1gb is?
 
Laatst bewerkt:
in virtualdub moet je bij de output wel de juiste codec ingeven.
met converteren kan je deze outputfiles batchen met de conversie naar mpg2(dvd) en allen ingeven in je dvdauthor waardoor je in je menu gemakkelijker de hoofdstukken kan aanmaken
 
Die bestanden worden zo groot in virtualdub omdat het vinkje onder VIDEO staat bij Full processing mode en niet bij direct stream copy!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan