Scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerioo

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2003
Berichten
115
Bij het afdrukken van foto's die zijn ingescand krijg ik een heel ander resultaat dan de oorspronkelijke foto's (ze zijn veel roder).
Hoe kan ik scannen zonder kleurverschil?
 
Ligt het niet aan je printer dan?
Als je nou eens een foto scant en deze opslaat en bekijkt op je scherm,hoe ziet deze er dan uit?
 
Try and error is hierop het enige antwoord..... Bij sommige scanners kun je helderheid en contrast variëren [sommige HP's , waarschijnlijk ook andere], maar zo'n scanner heeft een bepaalde karakteristiek, een fotobewerkingsprogramma [Photoshop of PSP] kan de kleuren op een bepaalde manier interpreteren en zodra je ze gaat aanpassen moet je ook weer rekening houden met het feit dat je monitorkleuren anders ingesteld staan als de printer [tenzij je een gammacorrectieprogramma hebt geladen], bovendien hebben veel printers ook nog eens ingebouwde kleurcorrectie [of foto] instellingen [meestal kun je die wel uitschakelen]..... Dus je hebt een vergelijking met 4 variabelen... en die kon Einstein zelfs niet oplossen........

Begin met te kijken of de printer geen kleurcorrectie toepast... zet dat dan uit......
 
Hoe kan ik kijken of mijn printer een kleurcorrectie toepast?
P.S. Printer is "HP Deskjet 930C"
 
Die HP printer heeft verschillende kleurcorrectie en aanpassings programma's ingebouwd voor het printen van foto's... -> PhotoREt III
Ik ken de 930 verder niet, maar er moet beslist een mogelijkheid met een "vinkje" zijn om het af te zetten......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan