Selecteren in Adobe Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb met magnetische lasso een figuur omlijnd in een foto. Hoe kan ik nu dat figuur er uitlichten zodat ik alleen dit figuur overhoud en dus de achtergrond kwijt ben???
 
Selectie maken (Die stap heb je al gedaan neem ik aan) > CTRL+X (Knippen) > CTRL+N (Nieuwe afbeelding) > OK > CTRL+V (Plakken)

Wanneer je een nieuwe afbeelding wilt maken zijn de hoogte en breedte al ingevuld. Deze komen exact overeen met de uitgeknipte afbeelding. Wil je een marge overhouden moet je dus hier de waardes hoger zetten.
 
Met ctrl-x wordt het onderwerp helemaal wit plus nog een deel van de achtergrond. Het onderwerp zelf is vrijwel exact omlijnd met een "kruipend" stippellijntje. Het verkeerde deel wordt er dus uitgelicht.
 
Ik weet niet of je verder bent gegaan na CTRL-X maar goed. :confused:

Ik denk dat ik al een vermoeden heb wat je wilt hebben...

Selectie maken > CTRL+SHIFT+i (Selectie inverteren) > DEL (Selectie verwijderen)
 
Ik weet niet of je verder bent gegaan na CTRL-X maar goed. :confused:

Ik denk dat ik al een vermoeden heb wat je wilt hebben...

Selectie maken > CTRL+SHIFT+i (Selectie inverteren) > DEL (Selectie verwijderen)

Je had gelijk!!! ik had niet doorgezet, nu wel en het lukt prima!!
Je krijgt met die magnetische lasso ( beetje ongeduldig makend k.u.t.werkje) soms toch nog wat kartelige grenzen, maar oefening baart kunst denk ik??! Ik ben al een jaar bezig om van experts te weten te komen hoe je het programma in een keer (in mijn geval ) een beeld (cq voorwerp/onderwerp) te laten selecteren en te knippen en vervolgens te plakken. Tot op heden nog niet vernomen hoe deze ideaal oplossing zou moeten. Maar ik ben al blij met die lasso.
 
Er is ook een zeer goede manier om echt perfect de lijnen te hebben door middel van de Pen Tool. Duurt wel (veelste) lang eer je klaar bent maar wellicht het proberen waard:

Tutorial [Engels]

Status = opgelost?
 
Als je net bent begonnen met Photoshop CS2 is het erg nuttig een introductieboek door te nemen,
zoals Adobe Photoshop CS2, auteur André van Woerkom, uitgeverij Van Duuren Media.
 
Als je net bent begonnen met Photoshop CS2 is het erg nuttig een introductieboek door te nemen,
zoals Adobe Photoshop CS2, auteur André van Woerkom, uitgeverij Van Duuren Media.

Is de online help met video voorbeelden al niet goed genoeg?? Ik heb hier min of meer uit nood de vraag gesteld omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en min of meer stante pede een oplossing zocht. Ik ga me er verder in verdiepen. Bedankt
 
Er is ook een zeer goede manier om echt perfect de lijnen te hebben door middel van de Pen Tool. Duurt wel (veelste) lang eer je klaar bent maar wellicht het proberen waard:

Tutorial [Engels]

Status = opgelost?


Dat is wel erg ingewikkeld en ik moet zeggen als ik naar het resultaat kijk dan krijg je met die magnetic lasso zonder al te veel te bibberen ook een goed resultaat. Het in een klap selecteren van een beeld dat zich goed afscheidt van de achtergrond is niet mogelijk??Ook niet met een toverstaf manoeuvre of een achtergrond gummetje met bovennatuurlijke gaven???
 
Wat je kunt proberen is de Color Range gebruiken...

Select > Color Range

Als bij het plaatje Selection geselecteerd staat laat hij de selectie in het wit zien. Door middel van CTRL in te houden kun je snel even kijken wat je wilt selecteren op de afbeelding.

Let wel, dit selecteert dus echt op dezelfde kleur als hetgeen je aan klikt. Wanneer er 1 pixel tussen zit die een iets donkerdere/lichtere kleur heeft selecteert hij die niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan