Film op DVD via PC geeft problemen bij renderen/coderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodger Jason

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
6
Hoi,

Newbie hier.Ben Rogier, kom uit Zwolle en heb problemen met het volgende:

Heb een film (AVI) gemaakt van 1 uur lang van een rondreis door India.

AVI in WinDVDcreator geklust en mooi menu gemaakt, scenes, etc.

Nu wil ik de film branden op DVD, ook via WinDVDcreator. Kies High Quality DVD (1 uur). Nu gaat ie de film omzetten naar een gedeelte Video en Audio.

*Klabats* na 3 seconden mag ik een rapportje naar Microsoft sturen en wordt mn programma zonder opslaan afgesloten.

Het volgende al geprobeerd:

- via Nero branden = zelfde probleem
- nieuw intern geheugen geplaatst
- nieuwe HD
- nieuw moederbord
- zwaarde voeding (geloof nu 385 watt)
- andere videokaart getest

Ik gebruik legitieme software, gekocht via Mycom. Systeem komt daar ook weg met de volgende specs:

Intel P IV 3,2
2 gig intern
200g HD
Asus P5GDC Deluxe moederbord
Audigy4 24 bit 7.1 geluidskaart
Videokaart Geforce 6800 Ultra 256Mb

Wie o wie komt met een oplossing? Mycom komt er niet uit en ik ook niet...

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
 
Welkom op Helmij!

Na 3 seconden gaat het mis.... Wat gaat mis [dat is niet helemaal duidelijk]? De authoring van de DVD [het omzetten naar VIDEO_TS, dus naar VOB en IFO bestanden]? Of het branden van het VIDEO_TS bestand op DVD?
 
Laatst bewerkt:
Wat is het apparaat waarmee je die AVI hebt gemaakt? Download en installeer GSpot en laat dat programma je AVI beoordelen. Klik ook op Render. Kijk of de AVI "gezond" bevonden wordt en of je alle benodigde codecs op je PC hebt staan. (Voor Video en Audio.)
 
Hoi,

Bedankt voor je hulp bij voorbaat. :thumb:

Daar zit het probleem niet in. Het is een .AVI die ik van een rondreisfilm door India heb gemaakt. Ik heb m eerder al eens gebrand en toen ging het na 4 mislukte pogingen toevallig een keer goed. Codecs etc. moeten dus volledig aanwezig zijn....
 
GSpot laat nog meer zien over de AVI (die je met welk merk en type apparaat hebt gemaakt?), maar goed, je schrijft 4 mislukte pogingen en toen een keer "toevallig" goed. Hoe ongelooflijk het lijkt: ergens in de instellingen moet er 4 keer iets verkeerd hebben gestaan en de vijfde keer goed. Wat voer je "met de hand" in voordat je laat encoderen?

NB: de link naar het foutenrapport loopt bij mij dood.
 
Hoi,

Bij het encoden gaat het al mis. Ik doe elke keer precies hetzelfde:

- WinDVD starten
- Video (elke keer dezelfde) uit mn bibliotheek laden en in de tjidslijn plaatsen
- Sla het tabblad "menu-indeling" over om alles zo kaal mogelijk te houden
- Ga daarna beginnen met branden via het laatste tabblad, op het moment dat ie om gaat zetten klapt ie vast

Ps. je kan het tekstbestand bekijken door via rechtermuisknop "opslaan als" te kiezen ;)
 
- Ga daarna beginnen met branden via het laatste tabblad, op het moment dat ie om gaat zetten klapt ie vast
Voor alle duidelijkheid: als het encoderen (omzetten) begint, is er nog geen sprake van branden, dat wordt pas opgestart als het encoderen is afgerond.

Ik weet nu nog niet met welk apparaat je de AVI-film hebt gemaakt.
Soms kun je in een FAQ op de site van de fabrikant ook foutoplossingen vinden.

Jouw foutenrapport heb ik omgezet in Word en ingedeeld in alinea's, maar het bevat alleen een opsomming van het laden van de benodigde dll-bestanden en codecs voor het encoderen. De enige aanwijzing van een fout heb ik kunnen vinden in het feit, dat het rappot stopt bij het "laden" van "kernel32.dll" van het besturingsysteem "xpsp_sp2_gdr.060704-2349".
 

Bijlagen

  • Foutrapport.doc
    94,5 KB · Weergaven: 24
Oke,

En wat zou dat inhouden?

(bedankt voor je hulp alvast!! :thumb: :thumb: )

Sorry voor mn onduidelijkheid, maar dat laatste tabblad in WinDVD heet "Film Maken"...
 
Laatst bewerkt:
1. Ik weet nog steeds niet met wel apparat (merk en type) je de avi hebt gemaakt.

2. Is jouw Windows XP SP2 legaal?

3. Heb je ook een rapport van de keer dat het encoderen en branden wél is gelukt? Dan kun je vergelijken, ging het laden van bestanden en codecs toen door na kernel32.dll?

NB: zou je nu op alledrie de vragen willen antwoorden? :confused:
 
1. met mn DV-videocamera. Tape omgezet van digitale video-recorder naar AVI, wederom via WinDVD
Maargoed, welke AVI MPEG of wat ik ook pak, niets werkt correct, het is mazzel hebben als ie het wel doet, daar zit geen systeem in wat ik of mycom ooit achterhaald heeft. Tis dus de vraag of het probleem m daarin zit.

2. ja, alles is legaal, via mycom verkregen. Heb de ori WinXP pro cd (net herinstall gedaan, afgelopen zaterdag, fokking 6,5 uur om alles opnieuw erop te krijgen). Heb ook de ori cd van WinDVD suite

3. rapport heb ik niet, aangezien dit uit een foutenrapport komt wanneer het FOUT gaat. Als het goed gaat, krijg ik die optie zo 1,2,3 niet. Tevens kan ik je die nu niet geven, aagezien mn vrienden van de mycom de pc nu weer hebben... (HELP!!) :confused:
 
Laatst bewerkt:
Is Mycom klaar? Opgelost? Anders nog dit: na een installatie van XP moet je als allereerste alle updates ophalen bij Microsoft Update, daarna de drivers voor je moederbord, dan grafische- en geluidskaart. Dan pas andere programma's installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan