:Zolid sport MP3-speler van de ALDI

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruinekraaien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
3
Heeft iemand ervaring met het downloaden van muziek op deze in januari jl door mij voor 39,90 euro bij de ALDI gekochte :Zolid sport MP3-speler? Mijn PC draait onder Windows ME. Als ik de instructies van de gebruiksaanwijzing volg, kom ik (na het aansluiten van de speler in een USB-poort en het klikken op de verwisselbare schijf) niet in het gewenste scherm :confused: . Had iemand datzelfde probleem en hoe is dat opgelost?
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, maar bij het starten daarvan krijg ik een foutmelding. De eerste melding luidt: "searching for devices connected to the system" en de foutmelding zegt: "Unable to open bootmanager.sb firmwarefile." Overigens zegt de gebruiksaanwijzing bij het hoofstukje Driver: "Opmerking: voor WindowsMe/XP is het niet nodig deze driver te installeren".
 
Laatst bewerkt:
Als je de mp3 speler in de USB stopt krijg je dan geen melding met nieuwe hardware gevonden?
 
Probeer eens Windows Media Player 10 te downloaden en installeren. Toen ik dat gedaan had kreeg ik mijn mp3-speler wel te zien in de verkenner. Daarvoor niet.
 
Zolid sport MP3-speler van de ALDI

Ik heb er vandaag 2 gekocht voor de kids (2 GB), maar ik snap niet hoe ik het koordje aan de mp3 speler moet maken...? :(
 
Ik heb er vandaag ook 1 gekocht. Wel even wennen om de Mp3's te installeren.
Ben benieuw hoe het gaat bevallen.
Ik heb nog geen site gevonden waar eventuele actuele firmware te halen valt.
 
Ik heb er vandaag 2 gekocht voor de kids (2 GB), maar ik snap niet hoe ik het koordje aan de mp3 speler moet maken...? :(

Volgensmij moet het koordje gewoon bevestigd worden op de plaats waar het korte elastieken koordje zit bij aankoop. Het vergt wat gepruts, maar het kan verwijderd zonder het onherstelbaar te beschadigen. Een andere optie is beide koordjes (het korte en het lange) tegelijk te bevestigen. In principe is hier voldoende ruimte voor.


Ik heb er vandaag ook 1 gekocht. Wel even wennen om de Mp3's te installeren.
Ben benieuw hoe het gaat bevallen.
Ik heb nog geen site gevonden waar eventuele actuele firmware te halen valt.

Tja, het is inderdaad technisch wat problematisch om de boel goed te laten functioneren. Ik heb enkele maanden geleden ook al zo'n Zolid sport MP3 speler bij de Aldi gehaald (toen nog van 1GB, als ik het me goed herinner), maar ik heb het uiteindelijk maar opgegeven en teruggebracht omdat ik het ding niet herkend kreeg door de computer. (En de site waarvan de drivers moesten komen kennelijk niet meer bestond.)
Met deze nieuwe Zolid speler gaat het allemaal wat beter, maar het vergt nog altijd wat werk (bij mij wel, in ieder geval).
Het eerste wat ik zou aanraden is de setup.exe te starten die te vinden is op de bijgeleverde CD-ROM in de map "Driver". Voor het downloaden van de recente 'firmware' is vervolgens wel verbinding met het internet nodig. Toen deze eenmaal geinstalleerd was (wat bij mij redelijk probleemloos verliep), wordt de MP3-speler herkend als MTP-device. Jammergenoeg functioneerde het apparaat bij mij toen nog steeds verre van ideaal, het was namelijk erg lastig om er MP3 bestanden naar te kopieren. Maar toen ik de MTP-functie vervolgens heb omgezet in een USB Opslag functie (zie hoofdstuk 23 van de handleiding) functioneerde het probleemloos.

Ik hoop dat dit helpt.
 
Dank voor de tip. Ik las de USB omzetting in het boekje, maar heb het nog niet uitgeprobeerd.
Ik heb in de MPT mode in de directory een nieuwe map aangemaakt en via de verkenner daar de MP3's in gekopieerd. dat werkte uiteindelijk wel goed.
Mp3's klinken prima.
Vandaag op de fiets de FM radioontvangst geprobeerd: goed genoeg.
 
oplossing gevonden

ik heb bij mij de oplossing gevonden.:D :D

als 1e heb ik de instalatie gedaan die onder de map driver staat. dus klik daar op setup niet die met de fotocamera maar de andere met setup. daarna kwam ik er ook achter dat het niet wil om hem te upgraden dus ben ik weer naar de cdrom gegaan en ben ik weer in de map met driver gegaan en ben door gegaan naar de map apps. daar staat een bestand met stupdaterapp. die aanklikken en de rest spreek voorzich lijkt mij. vervolgens toen dat klaar was kon de computer hem gelijk vinden en kon ik mijn muziek erop zetten en de volgende keer toen ik hem weer aansloot op de pc vond hij hem gelijk.

hopenlijk hebben jullie hier wat aan.

gr. denise

oke ik zag pas later dat dit al van een maand geleden is maar dit geld voor de nieuwe serie die aldi vanaf 16 mei verkoopt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan