Kan geen midi luisteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robijn

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
6
Sedert verleden week kan ik geen midifiles meer beluisteren.
In mediaplayer zie ik de balk wel vooruit gaan, maar hoor geen geluid.
Zelfs in Anvil studio hoor ik geen geluid.
Verder kan ik alles afspelen, zonder problemen.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
 
Staat in je mixer niet toevallig "SW-synthesizer" op dempen, of de schuif dicht? [2x klikken op luidsprekertje in systemtray rechtsonder naast de klok]
 
Welke geluidskaart heb je? In Anvil-studio moet je bij apparaten of devices opgeven welke Midi-IN je wilt gebruiken. Welke heb jij daar geselecteerd?
 
Bedankt voor jullie reacties.
Alle schuifregelaars staan open en nergens is dempen aangevinkt.
Geluidskaart is ac 97 en in anvil studio, device, is general midi.
Waar ik al aan dacht, zou mijn geluidskaart defect zijn, dat ze geen midi's meer laat horen? Ik dacht hieraan omdat het allemaal zo plots kwam.
Wat ik ook al geprobeerd heb is, Dxdiag en hier schijnt alles normaal te zijn
 
- Verwijder in apparaatbeheer je geluidskaart eens.
- Daarna via Aktie naar "zoeken naar gewijzigde apparaten"

dan detecteerd windows je geluidskaart opnieuw en zal hem opnieuw installeren.
Eventueel een herstart na het verwijderen zorgt ook voor een herinstallatie.
 
thx maar heb dit al geprobeerd en helpt ook niet.
Ik blijf zoeken tot ik het vind :)
 
Je hebt waarschijnlijk een onboard-geluidskaart (van Realtek?). Die heeft geen Midi-IN-poort. De Midi-OUT is meestal de Microsoft Softwarematige Synthesizer. Anvil heeft volgens mij ook een Midi-IN-poort nodig. Ik heb een vergelijkbaar probleem opgelost met een ge-emuleerde Midi-IN-poort, Midi Yoke NT. (Naar beneden scrollen voor de download.)

NB: waarom het bij jou opeens niet meer lukte blijft onduidelijk. Heb je Anvil opnieuw geinstalleerd of zo?
 
Laatst bewerkt:
Is idd van Realtek.
Heb die Midi Yoke NT geïnstalleerd maar probleem blijft nog steeds.
Het is me ook een raadsel waarom het plots niet meer werkt.
Ik heb niets verwijdert of geïnstalleerd.

grtjes
 
In mediaplayer zie ik de balk wel vooruit gaan, maar hoor geen geluid.
Even terug naar het begin. Met welke mediaplayer luisterde je Midi-files af? Zoals je ongetwijfeld weet, bevatten Midi-files geen muziek, maar pakketjes met coderingen waarmee het ene midi-apparaat het andere vertelt hoe bepaalde noten, met welke duur en met welke sustain en met welke vibrato die noten op dat andere midi-apparaat ten gehore moeten worden gebracht. Je werkt met Anvil, heb je al eens Quartz Audio Master geprobeerd? Ontdek eerst de mogelijkheden van Quartz Audio Master Freeware, eenmalig registreren zoals hier op Helpmij is een kleine moeite. Je kunt dan in één programma wav en midi combineren. Bevalt het je, dan kun je een pro-versie aanschaffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan