Help: uitvoeren is weg uit het startmenu (Win Vista).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Met de introductie van Windows Vista heeft Microsoft besloten om het onderdeel "uitvoeren" ("run") standaard niet meer weer te geven in het startmenu. Toch wil deze functie nog wel eens gebruikt worden (onder meer omdat het onthoudt welke commando's je eerder gebruikt hebt), en door verschillende handleidingen die op het internet te vinden zijn.

Daarom deze uitleg hoe je het "uitvoeren"-menu terug kunt krijgen.

Klik met de rechtermuisknop op de start-knop.
Klik op "eigenschappen".
Klik op "aanpassen".
Zet in dit venster een vinkje bij "uitvoeren weergeven"
attachment.php


Vanaf heden zul je "uitvoeren" weer in je startmenu zien staan:
attachment.php



Vergeet niet: je kunt altijd het uitvoeren-menu weergeven door op WINKEY+R te drukken. (Dus de toets met het windowslogo + R).
 

Bijlagen

  • run_1.png
    run_1.png
    24,6 KB · Weergaven: 2.004
  • run_2.png
    run_2.png
    26,2 KB · Weergaven: 1.869
Met de introductie van Windows Vista heeft Microsoft besloten om het onderdeel "uitvoeren" ("run") standaard niet meer weer te geven in het startmenu. Toch wil deze functie nog wel eens gebruikt worden (onder meer omdat het onthoudt welke commando's je eerder gebruikt hebt), en door verschillende handleidingen die op het internet te vinden zijn.

Daarom deze uitleg hoe je het "uitvoeren"-menu terug kunt krijgen.

Klik met de rechtermuisknop op de start-knop.
Klik op "eigenschappen".
Klik op "aanpassen".
Zet in dit venster een vinkje bij "uitvoeren weergeven"
attachment.php


Vanaf heden zul je "uitvoeren" weer in je startmenu zien staan:
attachment.php



Vergeet niet: je kunt altijd het uitvoeren-menu weergeven door op WINKEY+R te drukken. (Dus de toets met het windowslogo + R).

in het begin wist ik zelfs niet hoe ik moest uitloggen:eek:
Je moet dus op dat pijltje klikken en dan afmelden, is raar.
Hoe komt het als ik een bijlage bij een mail krijg met powerpoint ik deze niet kan openen!
Maak een koppeling via het onderdeel koppeling instellen van het configuratiescherm!

Kan iemand mij die stappen uitleggen:confused:
 
Laatst bewerkt:
Rare foutmelding inderdaad... Maar het is wel een heel ander probleem. Ok als ik een mod vraag of de topic even af te splitsen?
 
je kunt ook gewoon je commando uitvoeren in het start search balkje in de startbalk.
 
hoe bedoel je ?
als ik mstsc /console invoer werkt het perfekt.
maar ik denk wat jij bedoelt C:\windows enz enz. dat zou ik niet weten. dat heb ik dan weer niet getest
 
zal zeker wel werken
als mstsc ook werkt (is extern bureaublad)
 
Hoi,

Ik heb run er instaan (commandline)

Maar dat scherm kan ik dus niet vinden. Waar moet ik ergens zoeken??? (Het is de screen die uit een eerdere reactie komt.)
 
Laatst bewerkt:
in het begin wist ik zelfs niet hoe ik moest uitloggen:eek:
Je moet dus op dat pijltje klikken en dan afmelden, is raar.
Hoe komt het als ik een bijlage bij een mail krijg met powerpoint ik deze niet kan openen!
Maak een koppeling via het onderdeel koppeling instellen van het configuratiescherm!
Kan iemand mij die stappen uitleggen:confused:


Ik heb dat met een ander programma en veronderstelde dat dit met compatibiliteit had/heeft te maken?? Is het al opgelost. Want alleen al het advies, lijkt gewoon nederlands alleen onderdeel koppeling instellen wat daar ook me bedoeld wordt is nergens te vinden. Is het bij jou opgelost.??

Wat betreft run, dat werkt volledig in search!!! Volgens mij waren er een paar dronken toen ze vonden dat deze oplossing beter was dan die in de XP (uitvoeren en zoeken), zoals nog met wel veel meer dingen in Vista. Ze wijken wel vaker af van begane paadjes en het is vrijwel steeds niet alleen wennen maar ook niet logisch en/of handiger soms/vaak zelfs onbegrijpelijk. Maar wel goed voor de Wizzkids hier, die kunnen hun hart ophalen.
 
Wat een negativisme elke keer:confused: , een automerk gaat ook niet elke type uitvoeren met hetzelfde interieur.
En nu waren ze weer dronken, pffffff, ik wordt er zo moe van.
 
Laatst bewerkt:
Wat een negativisme elke keer:confused: , een automerk gaat ook niet elke type uitvoeren met hetzelfde interieur.
En nu waren ze weer dronken, pffffff, ik wordt er zo moe van.


Je moet het niet zo persoonlijk aantrekken LP.
Ik bedoel het vrolijk opbeurend sarcastisch, als het bij mij allemaal gaat draaien dan hoor je me niet meer hoor, maar ik val toch van de ene verbazing in de andere. Uitvoeren was toch een essentieel onderdeel van XP net als een rechter buitenspiegel van een auto ( om maar eens in jouw trant door te gaan). Nou halen ze het gewoon weg en moet je op zoek gaan waar de heren het hebben verstopt. Dan gaan bij mij wel de wenkbrauwen omhoog, ik word daar zelfs knap hysterisch van, want het wemelt van die dingetjes in Vista, never change een winning team. Maar op gegeven moment weet je precies waar alles staat en hoe het moet, mede dank zij helpmij en dan keert de rust weer terug. Ik heb overigens wel heel veel pech en nu ik vergelijk met mijn laptop denk ik toch dat een heleboel fouten aan mijn hardware ligt. Daar is het bloed van onder mijn nagels gekomen en bij jullie ook denk ik maar zo. Heel veel dingetjes die niet lukken gaan gewoon goed op de laptop dus vandaar dat ik een beetje bevooroordeeld ben/was en schamper werd. Ik ga zo even een nieuwe configuratie inelkaar zetten dan maar kijken of Vista bij mij ook als een zonnetje gaat draaien.
 
je kunt ook gewoon je commando uitvoeren in het start search balkje in de startbalk.

Als u kiest voor het oude klassieke startmenu krijgt u ook de mogelijkheid van ''Uitvoeren''.
>Start
>Instellingen
>Taakbalk en menu Start
>Tabblad menu Start
>Klassiek menu Start
>OK

(Opa) Cor
 
Harstikke badankt jongens

:thumb::thumb::love::p:thumb:hey jongens harstikke bedankt voor het woordtje:thumb: RUN :thumb: dit zogt ik al dagen bijna jaren nou jha dat kan niet want vista is nog niet zo lang uit maar ik wist niet hoe ik in een engelse versie van vista het uitvoeren menu kon krijgen nou ik heb hem nu gewoon in mijn menu staan echt gewildig voor deze topic bedank boys:thumb::love:
 
Uitvoeren van XP zit in de zoekbalk van Vista verwerkt, dus ik nsap al die ophef niet, maar dat kan aan mij liggen xD. Wanneer je start opent staat de cursor al in de zoekbalk... dus om word op te starten kun je het volgende doen:

Start > Typ: winword.exe ;)
winword en microsoft word werken ook, net als notepad.exe en kladblok...

Dus helemaal het aparte venster uitvoeren niet nodig ;)
 
Uitvoeren van XP zit in de zoekbalk van Vista verwerkt, dus ik nsap al die ophef niet, maar dat kan aan mij liggen xD. Wanneer je start opent staat de cursor al in de zoekbalk... dus om word op te starten kun je het volgende doen:

Start > Typ: winword.exe ;)
winword en microsoft word werken ook, net als notepad.exe en kladblok...

Dus helemaal het aparte venster uitvoeren niet nodig ;)

Moet je maar net weer weten he ;). Dus die ophef lijkt me niet zo onlogisch.
Buitendat is dat in April van dit jaar ook al aan de orde gekomen :).
 
optie uitvoeren niet nodig in vista ..


je kunt ook commands invoeren bij de optie in startmenu
zoeken ... search :)
 
optie uitvoeren niet nodig in vista ..


je kunt ook commands invoeren bij de optie in startmenu
zoeken ... search :)

Dát was was al een paar keer gezegd hier :p.
Niet iedereen vindt dat prettig werken :).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan