2 dvd´s op één schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
ik heb een serie dvd´s (4.5GB) die ik per twee op één DVD9 schijfjes wil branden.
Moet kunnen, maar hoe?

Ik vind overal artikelen over het rippen van DVD9 naar DVD5, maar dat is nuet de bedoeling, ik wil gewoon 2 DVD5 schijfjes op één DVD9 schijf hebben, inclusief menu´s.

Ik weet dat het kan met ConvertXtoDVD, maar die methode is nogal krom. Ik heb er geen trek in om de hele boel eerst allemaal te rippen naar AVI, om dat vervolgens weer naar DVD te converteren. Dat moet gemakkelijker kunnen.... ?
 
Over DVDShrink en nog een aantal programma's kun je op ExtraDVD lezen. Als die DVD's van jou commercieel uitgegeven exemplaren bevatten, zouden die wel eens veel groter van omvang kunnen zijn dan 4,38 Gb.

NB: Die "kromme" methode is nodig om (onder andere) de diverse "leads-in"en "leads-out" van de aparte DVD's te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
die dvd´s zijn inderdaad commerciële uitgaven ja :rolleyes: Exacte grootte weet ik niet precies, maar ik denk dat het wel gaat passen.

serie in 10 delen, op 5 dvd´s. Maar ik wil ze dus als het even kan per 4 delen op een schijf hebben. Ga maar eens even rondneuzen op extradvd.nl
 
Ik zou als ik jou was toch beginnen met de DVD's te "voeren" aan DVD Shrink. Krijg je in ieder geval te zien hoe groot de inhoud is.

NB: als er één of meer tussen zitten met veel extra's (interviews, the-making-of) kan het oplopen tot wel 8 Gb per DVD.
 
hm.... het gaat allemaal wel passen, maar als ik dat zo eens heb bekeken, kost dat allemaal veel te veel moeite. Dan maar gewoon op 5 schijfjes ipv 3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan