meerdere AVI bestanden achter elkaar zetten op DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

socky

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
15
Hallo allemaal,

Ik heb allerlei korte tekenfilmpjes in AVI formaat.Ik wil deze achter elkaar zetten op een DVD(met een menu of zonder, maakt niet uit) Hoe kan ik dat het beste doen?Ik heb programma's als TMPGenc plus, virtual dub, dvd author, winavivideo converter etc.

Alvast bedankt
 
Nero miste in het lijstje... [Nero Vision is handig om een eenvoudig menu te maken]... Maar je kunt de avi's eerst aan elkaar zetten met Virtual dub [1 avi kiezen vervolgens "append" , dan save as... vervolgens selecteer je deze [dubbele] weer en dan weer append... enz.... en dan met Winavi naar dvd [zonder menu] of met een andere converter...
 
kom er niet uit

Hey hey,

heb het geprobeerd met virtualdub, maar de aviformaat die eruit komt is te groot.Het lukt niet met nerovision. En ook niet via avisync.Kan iemand mij helpen??
 
start nero burning rom
klik bovenaan op dvd
klik links op DVD-ROM(iso)
klik rechts op new
in het volgende venster selec rechts je avi bestanden sleep ze naar links alsook je srt bestanden(deze moeten wel de zelfde naam hebben als je avi bestanden)
op deze manier zet ik tot 8 aflev van prison break op één dvd
hoopelijk ben je iets met deze uitleg
groetjes iwan
 
nu geen geluid

Heey Iwan,

Ik heb gedaan wat je zei, alleen ging ik hem afspelen, maar nu heb ik geen geluid.
Maar als ik deze dvd wil afspelen op een normale dvd speler, gaat het dan lukken??Of moet die dvd-speler div-x hebben.Ik wil een dvd maken voor een gewone dvd-speler zonder div-x.
 
wij hebben hier een dvd speler van de een of andere aanbieding was minder dan 40€
en die speelt alles zonder problemen af
als je een rewritable hebt zou ik eerst daar even mee proberen dan kan je er niets mee verliezen, met het geluid heb ik ook al ondervonden dat ik dat veel harder op mijn computer moest zetten of dat er geen was doch op de tv was alles normaal
probeer het even uit met een rewr dvd
voor series laat ik alles in avi (veel meer op één dvd )
groetjes iwan
 
nog eens iwan

als je dvd geen avi afspeeld kan je ook het volgende doen
zet eerst om naar dvd één voor één
daarna neem je dvd shrink als je programa open is klik je gelijk op re-author
in het rechtse venster ga je naar de map waar je dvd staan klik erop tot er titel staat dan sleep de die naar linkse venster boven in shrink zie je nu een groene balk die de grote aangeeft vervolgens ga je verder met dvd nr 2 enz als je nu op compression settings klikt
kan je zien hoeveel er gecomprimeerd is ga zeker niet onder 65%(dan vindt ik kwaliteit
niet meer aanvaardbaar doch dit is persoonlijk) dan kan je vanuit shrink gelijk branden of op je harde schijf opslaan doe ik gewoonlijk dan kijken of alles in orde is dan branden met nero of wat dan ook
ik heb alles uitgeprobeerd met een rewritable tot ik wist welke instellingen voor mij aanvaardbaar zijn als alles naar wens is brand je hem gewoon nog eens op een dvd
vergeet later niet alles weg te doen film staat er intussen 3 maal op
groetjes iwan
ps sorry voor schrijf fouten doch je zal wel verstaan wat ik bedoel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan