coordinaten in Adobe photoshop...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wzshop

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
188
Beste,

Ik probeer via adobe photoshop de coordinaten binnen een plaatje te vinden maar ik heb geen idee waar ik moet kijken. Moet toch mogelijk zijn dat als ik met mijn muis ergens op ga staan, dat ik dan de coordinaten van het plaatje zie?

bedankt!
Wzshop
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke versie je hebt maar het zal te vinden zijn bovenin.
Ik gebruik zelf CS2
Als je met de muis over het plaatje heen gaat zie je daar de coordinaten van de muis.

Je moet dan naar boven kijken, ongeveer in het midden.
Je ziet de X coordinaten en de Y coordinaten
 
bedankt

allereest enorm bedankt voor je antwoord. ik gebruik zelf ook cs2, maar ik kan het niet vinden boven in het plaatje.... ??? kan je miss iets specifieker zijn? miss heb ik een instelling verkeerd staan, wat heb je bij 'window' allemaal aanstaan dan?

thnx,
wzshop
 
Laatst bewerkt:
Ga naar venster en kies 'info'. Als je dan over je document heen gaat met je muis, zie je de x en y coordinaten in het infovenster.
 
Ik denk dat Renzmenz' antwoord het beste is. Overigens kun je dit Infovenster lostrekken en in een apart venster plaatsen zodat het altijd zichtbaar is. Aanvullend: Klik op "View-Rulers" (of Ctrl-R). Je krijgt dan een lineaal aan de bovenkant van je document. Als je daarop rechtsklikt, kun je verschillende eenheden kiezen. Heel handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan