Overbodige tekstinfo MP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Wanneer ik een cd comprimeer met (CDexx) en daarna met Nero Mp3 brand, krijg ik bij het afspelen bij mijn nieuwste Sony autoradio een hele rits aan info die ik onnodig en niet wil zien. Bij een compilatie van bijvoorbeeld 6 albums (alle apart in een mapje per cd), krijg ik bij elk nummer eerst weer het album te zien (Het beste van de top 40 2005 ofzo) en daarna wat nummers van dat album of andere albums alvorens hij tot het echte nummer komt en blijft hangen. We zijn dan alweer 30 40 seconden verder.

Hoe krijg ik alleen de nummers en de artiesten te zien per song? (Zonder de rest van de info te laten scrollen)
 
overbodige informatie

Dit kun je bij het rippen van de audio CD al voorkomen. Kijk naar de filter die gebruikt wordt.

MyScreenHunter.jpg

Succes
 
Zijn dat zo jouw instellingen Nico? Heb het vermoeden dat hij inderdaad ook meer meeneemt dan dat je ziet in Nero. Maar ik ga daar ook eens na kijken. Alvast bedankt!
 
Ik zie dat jouw screen shot niet overeen komt met mijn 1.70 versie of moet ik ergens anders kijken?

Wat ik wil is dat alleen bij het insteken van de cd (mp3) het album even in beeld komt. Daarna alleen artiest en titel per nummer.
 
Mp3

PJ, ik gebruik EAC om audio cd's te rippen. En niet het programma dat jij gebruikt. Ik heb de screenshot alleen maar gebruikt om aan te geven waar je naar moet kijken. Het is allemaal instelbaar. Het is even spelen met de instellingen.

Nico

Ps. EAC is freeware en een uiterst goed programma.
 
Okay had al zo'n vermoeden..........
 
Hallo Nico,

omdat CDex mijn niet beviel (blijf het omslachtig vinden) heb ik die van jou maar gedownload. (EXACT AUDIO COPY). Ziet er goed uit en ook nog in het Ned.

Nu mijn vraag. Als ik alles heb geselecteerd en de track names erbij heb. Hoe ga je dan verder om het geheel om te zetten in MP3. Als je namelijk het mapje MP3 intikt moet je hem eerst opslaan (of is dat ook de bedoeling). Verder zie ik nog niet hoe je de bitrate kunt veranderen.

Alvast bedankt!!
 
overbodige tekstinfo

Je moet inderdaad op mp3 drukken om mp3 te krijgen. Daarvoor is vereist dat je "Lame" op je computer hebt staan.
Voor een handleiding van EAC:
http://users.pandora.be/satcp/eac-qs-nl.htm
EAC

Het is even moeilijk maar als je de instellingen eenmaal juist hebt ingesteld, kinderlijke eenvoudig.

succes,
nico
 
Hij is hem nu aan het uitlezen wat erg langzaam gaat trouwens. Ook zie je een zwart blokje waar hij zeker dat LAME bestand opzoekt.
 
De Nederlandse handleiding is perfect. Bedankt!! :thumb: :thumb: :thumb:
 
Nico heb nog een vraag aan je. Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de cd name en artiest bij het insteken van je cd eenmalig te laten zien. Zodat je daarna wanneer de nummers afspelen je alleen de titel track kunt zien in plaats van het hele riedeltje opnieuw te zien?

Voorbeeld je hebt een album van Queen - The Best of. Je steekt de cd erin en krijgt deze info te zien. Nu begint het 1e nummer met de titel. Is het dan zo in te stellen dat tijdens het draaien Queen - The best of niet meer te zien krijgt?
 
overbodige tekstinfo

Een paar dingen nog.
Open EAC en ga naar File/EAC Options/Filename. Daar kun je precies invullen hoe de naam van de files die geript gaan worden, genoemd zullen worden. Dit kun je zo beknopt mogelijk maken d.m.v. %T. Het wijst zich vanzelf.
Wanneer je de files wilt branden met Nero Mp3, kijk dan goed naar de naam van de files welke je wilt branden. Kan me niet voorstellen dat Nero eigenhandig de filenames verandert, maar indien dit het geval is, rename de files welke je wilt branden.
Dit moet voldoende zijn, lijkt me.

Nico.
 
Maar ik had altijd als ik de Albumnaam/Artiest invulde dat ie dat ook laat zien bij elk nummer. Kun je dit dan ook loskoppelen tijdens het draaien?
 
Zal het nog wat duidelijker zeggen. Wat ik graag wil zien is het volgende.

Ik stop mijn gebrande cd in mijn autoradio (sony resp.). Dan wil ik eerst graag zien (bijvoorbeeld) Queen - the Best of. Dan draait ie elk nummer af en wil ik alleen nog maar de title zien. Maar vaak is het zo dat je dan ALLES weer gaat zien per nummer.
 
tekstinfo

Maak een compromis:

Het eerste nummer: de volledige titel: Queen - the Best of - en dan nummer.
De volgende nummers: alleen nummerweergave.

Dit kun je bereiken door goed te kijken wat de titels zijn van de nummers die je brandt.
Rename ze eventueel.

Zo zou ik het doen.

Nico
 
Beste Nico heb nog een vraagje over EAC. Prachtig program trouwens maar het lukt mij nog steeds niet om per album alleen de track nummer (1) en track naam te laten zien. Dus in de afspeellijst 1 Rudebox. Ik krijg nog steeds alle data te zien, dus Robbie Williams album dit jaar dat en dan stopt ie bij het nummer Rudebox maar ook niet 1 Rudebox.

Ik vind dit vreemd want ik heb aangegeven in de instellingen F9 (Namen schema) %N-%T dat wil zeggen alleen tracknummer weergeven en tracktitel.

Wat doe ik nog fout. Zet ze wel in drie aparte mapjes anders krijg je drie keer 1 bij drie albums.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan