dvd shrink comprimeer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pollyy

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
19
Hallo,

Ik heb dvd shrink en ben een echte leek. Met veel zoeken op internet is het me gelukt om te branden en automatisch te comprimeren. ik wil wel graag de menu's en extra's houden maar de rest mag weg. Ik las al ergens dat je deze dingen wat meer kan comprimeren zodat de hoofdfilm de beste kwaliteit blijft. Ze spraken daar over levels in die handleiding. Maar ik heb 3.2 en daar kan ik niks met levels instellen..

Wie kan mij helpen???

Nu gebruik ik dus eerst dvd shrink om te comprimeren. Dan om te branden gebruik ik clone dvd samen met any dvd.
 
Er wordt met levels de mate van compressie bedoeld in het tabblad 'Compression Settings'. Je kunt hier bepalen in hoeverre de bestandsgrootte van elk onderdeel wordt gereduceerd. Standaard staat dit op automatisch maar je kunt het ook handmatig verlagen verhogen. Bijvoorbeeld de hoofdfilm niet compresseren en de menu's gedeeltelijk. De extra's kun je vervangen door een stilstaande afbeelding, dat scheelt het meeste aan ruimte. En natuurlijk ongebruikte ondertitels, audiosporen weghalen scheelt ook altijd.
 
Dat stond ook in die handleiding. Maar in het programma zelf zie ik wel het tabblad 'Compression Settings', maar niks over levels.. Dus hoe kan ik dan bepalen daar in hoeverre de onderdelen gecompromeerd kunnen worden? Wat is nog goed en wat niet meer? Ik zie daar niks staan over levels namelijk. Alleen een percentage dat ik kan verschuiven. is hoger dan slechter of juist niet. Is dat bij een andere versie misschien? Ik heb 3.2.
Je zegt: de hoofdfilm niet compresseren en de menu's gedeeltelijk. Dat wil ik ook, maar krijg ik niet voor elkaar. Hoe bedoel je de extra's vervangen door een stilstaande afbeelding? Dan heb ik geen extra's meer toch? dat wil ik eigenlijk nog wel houden. Ondertitels in andere talen heb ik al weg.

Heb nu nog dingen staan waarvan ik niet weet wat het is en of ik het nodig heb.
Bijv: Lpcm 2-ch english en AC3 5.1 ch English bij audio??
 
Lpcm 2-ch English is stereo geluid.
AC3 5.1 ch English is surround geluid.

Met DVD Shrink zou ik persoonlijk niet lager dan 80-75% compressie gaan.
 
Moet ik dan beide soorten geluid houden?? Wat wordt normaal gebruikt dan??
En hoe kan ik dan de afzonderlijke onderdelen comprimeren tot dat percentage?:eek:
 
Voor het instellen van de levels de lijst op custom zetten per onderdeel. Je kunt nu voor dat item handmatig een percentage opgeven. Hoe lager de percentages, hoe slechter de kwaliteit. Als je de lijst op still image zet kun je een losse afbeelding ter vervanging opgeven. De extra is daarmee dan inderdaad weg, maar het kan soms aanzienlijk aan ruimte schelen. Wat geluid betreft kun je de engelse stereo weghalen. Die 5.1 channel is nl beter van kwaliteit
 
Nog wel even een kort vraagje over dat geluid. Hacjerfrans zegt dat 5.1 beter van geluid is en dat de rest dan dus weg kan. Maar op mijn dvd neemt dat 5.1 416 mb in beslag terwijl dat LPCM 2ch Englidh 1,424 MB geluid inneemt. Dat is wel een heel groot verschil lijkt me? Kan ik dan zonder problemen dat lpcm uitvinken?
 
Ik heb gekozen voor 5.1.
Dvd is nu eindelijk klaar met branden. Maar het menu van de dvd werkt niet goed.. Wat kan ik hieraan doen?? Het is een muziekdvd, dus wel belangrijk dat het goed werkt..
Ik heb dvd shrink gebruikt voor comprimeren, zie ook items hierboven. Daarna via clonedvd en anydvd gebrand.
Wat doe ik steeds verkeerd? Is nu al zoveelste dvd die niet goed is. Dat vind ik het ergste nog niet, maar het duurt steeds zo lang en dan blijkt de dvd weer niet goed te zijn..

Wie kan me helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan