Stream wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Hallo,

Ik luister op school altijd naar de Radio 538 internet stream. Deze wil bij mij thuis niet opstarten. Als ik naar http://www.nederland.fm ga kan ik de gewenste stream aanklikken alleen dan gebeurt er niks (bijlage 1)

Als ik de stream url in windows mediaplayer invoeg (bestand>url invoegen) gebeurt er ook niets en krijg ik een foutmelding (bijlage 2).

Ik heb er een paar geprobeerd op Nederland.fm maar tot nu toe werkt alleen Slam FM wel. De rest dus niet..

Ik hoor het wel wat er aan de hand zou kunnen zijn!
Alvast bedankt

Groeten Vincent
 
In WMP11: ga naar Extra, Opties, tab Bestandstypen. Klik de benodigde bestandstypen aan maar in ieder geval "Windows Media Bestand (asf)". De voor het beluisteren van radiostations benodigde bestandstypen zijn dan ingeschakeld.
 
Dit maakt geen verschil.. Ik was trouwens vergeten de bijlages bij te voegen:
 

Bijlagen

  • bijlage 2.JPG
    bijlage 2.JPG
    13,4 KB · Weergaven: 28
Mmm...heb je via Extra, Opties ook al gekeken op het tabblad Speler? Heb je "Codecs automatisch downloaden" en "Verbinding met het Internet maken ( negeert andere instellingen)" aangevinkt?
 
Alles staat gewoon goed. Ik gebruik inderdaad Windows Media Player 11. Het zou misschien ook aan mn geluidskaart kunnen liggen aangezien die zelfde stream link ook niet werkt in Winamp!

Ik heb een C-media AC97 Audio Device onboard geluidskaart. De driver versie is 5.12.01 (volgens mij de nieuwste dus).

Wat kan het probleem toch zijn?

Groeten Vincent
 
Deze zenders doen het alleen op Nederland.fm:

Slam fm
Candlelight FM
Laser radio
Radio NL
KX Radio
RO Fm
Star FM
Gigant FM
Bright.FM
Nashville FM
Royal Radio
BNN Radio
XXX Radio
Radio Libelle
Smash FM

De anderen dus niet. Als ik op 1 van de andere zenders dus klik begint de status wat te knipperen in de speler maar hij blijft dan zo in eens 'steken' op Gereed. Dan gebeurt er niets meer! Ik weet niet of er een verband is tussen deze zenders die het wel doen?
 
Laatst bewerkt:
Het ligt niet aan je geluidskaart, want dan zou niet één radiozender bij jou geluid maken. Dat in Winamp hetzelfde gebeurt, duidt er op dat er iets bij die sites niet goed zit. Het kan natuurlijk ook aan verbindingsproblemen liggen. Te veel downloaders tegelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan