Waarom kan WMP mijn online radio url's niet afspelen? (wel in RealPlayer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ardy75

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
17
Hi all,

Effe een klein vraagje..

Ik maakte tot voor kort altijd gebruik van Real Player, maar wilde WMP11 ook eens probere.

Na de media bibliotheek te hebben gevuld, wilde ik ook mijn online radio stations (die ik in Real Player heb staan) ook afspelen in WMP11. Daarbij doen zich de volgende problemen voor:

1. Bij 90% van de URL's die ik door WMP wil laten afspelen krijg ik een foutmelding dat het bestand niet kan worden afgespeeld. Heb ik speciale plug-ins nodig ofzo?

2. Ik vroeg me ook af of (en waar) ik deze favorieten dan in kan zetten bij WMP, ik zie nl. geen knop voor het toevoegen van favorieten zoals in Real Player. Iemand die het weet?


Alvast bedankt voor je input / reactie.

mvg,
Ardy
 
1. WMP en IE werken samen, RP is "extern" en werkt met ra-bestanden (uit m'n hoofd). Op de sites waar je naar muziek wilt luisteren moet WMP wel geaccepteerd worden.
2. Jij moet in WMP via Extra, Opties naar de tabbladen Speler (o.a. codecs automatisch downloaden), Bestandstypen (Selecteer alles, zit je altijd goed) en Privacy (bestands- en URL-geschiedenis opslaan). Bekijk alle tabbladen eens goed, kan geen kwaad. :)
3. Dus: in IE muzieksites in Favorieten, op die sites zo nodig WMP als voorkeursspeler instellen. Succes.
 
Bedankt voor je reactie!

1. Ik kwam er achter dat mijn favoriete sites wmp als deafult niet accepteren (Shoutcast, Live365 etc).

2. Deze settings had ik reeds ingesteld:)

3. Ook als ik vanuit IE een station vanuit de Favorieten wil laten afspelen, lukt dit niet met WMP ("WMP speelt geen .pls bestanden af" oid is de melding).

Dus ik denk dat ik mn radio stationnetjes maar vanuit Real beluister, en voor mn Mediabibliotheek WMP blijf gebruiken, kvind de vormgeving best wel indrukwekkend in vergelijking met Real Player.

greetz,
 
Tja, jammer, maar ja, er zijn ook nog erg veel gescheiden circuits in multimedialand.
Voor mijn iPod heb ik iTunes (en dus ongevraagd Quicktime), voor mijn NET MD Walkman heb ik SonicStage, Shoutcast TV en Radiostations lopen bij mij via Winamp en Real Player heb ik er maar afgegooid. Rippen en branden van audio-CD's doe ik met Windows Media Player 11, DVD's branden, daar heb ik Nero voor gereserveerd.
En dan heb ik het maar niet over alle encoders en decoders. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan