Cool Edit Tracks

Status
Niet open voor verdere reacties.

weezeric

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een probleem bij Cool Edit Pro 2.0.
Ik kan track 1, bijvoorbeeld gitaar, gewoon mooi opnemen. Als ik dan bijvoorbeeld bij track 2 de zang opneem, gaat dit ook goed totdat ik het afspeel. Wanneer ik track 1 dan mute en track 2 afspeel (waar ik dus alleen maar zang zou moeten horen), hoor ik bij track 2, track 1 en 2 samen. Dus ik hoor gitaar en zang, alsof track 1 en 2 samen op een track zijn gekomen. Ook als ik track 2 solo afspeel, hoor ik toch de gitaar van track 1 erbij.

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groeten,

Eric
 
Als je de zang opneemt op track 2, heb je track 1 dan op Mute staan?
 
reactie vraag

Nee, ik heb track 1 niet op mute staan, want ik heb de gitaar nodig om te weten waar ik moet zingen. Zo heb ik het altijd gedaan en het ging altijd goed, maar opeens lukt dat niet meer.

Eric
 
Mmm..logisch :eek: Kijk eens bij Volumeregeling bij Opties, Eigenschappen, Opname.
Je hebt toch niet Stereo-mix geselecteerd, i.pv. Microfoon?

(Ik heb alle Opties van Cool Edit al nagelopen, kon niets vinden.)
 
Ik heb microfoon geselecteerd bij de volumeregeling van opname, dus dat is het ook niet.
Het stomme is dat als ik Cool Edit af mijn pc gooi en ik installeer een andere, dat ik dan hetzelfde probleem heb. Dus dan ga ik haast denken dat het aan mijn pc ligt.

Eric
 
In de Help-file (bij mij Engelstalig): Troubleshooting, Answers to common questions, staat als vraag nr. 2: Why does track 1 get recorded on track 2 when I try to listen and record at the same time in Cool Edit Pro?
Maar de oplossing die gegeven wordt, heb ik je al gegeven. Blijft inderdaad over wat onderaan het antwoord staat:
If this does not solve your problem, check the documentation from your sound card manufacturer.
 
Geluiden door elkaar heen.

Dag,

Een student heeft diverse stukjes audio in de pc gezet. In CE plaatst hij een track in de multi track, knipt daar iets vanaf aan het begin en aan het eind, verschuift de track naar voren zodat deze aansluit, speelt het af en hoort ook weer het geluid wat hij er net heeft afgeknipt. Vanalles heeft hij geprobeerd en was bijna zo wanhopig dat hij van depeperbus (kerktoren in Zwolle) af wilde springen.

Iemand enig idee wat dat kan zijn?:confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan