Alle .mp3's hetzelfde volume, en de ''stilte'' weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak46

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
288
Hoi Hoi!:)

Ik vind het elke keer maar weer irritant. Ben ik een beetje muziek aan't draaien(Via PC) Laad ik een andere .mp3 is het geluid weer te zacht..(zachter dan het liedje wat je al aan het draaien was.)
Ik weet dat daar tooltjes voor zijn maar ik wil een goeie die de kwaliteit niet bederfd.
Ik moet ook nog een prog hebben waar je die stilte's uit de track kan verwijderen.
Weet iemand daar een prog voor?
 
Wanneer je iTunes gebruikt om de MP3's af te spelen, kun je instellen dat er geen pauzes(stiltes)tussen de nummers te horen zijn, maar dat ze geleidelijk in elkaar overlopen.
 
A.J Ik gebruik geen Itunes daar zitten geen effecten bij enz..

Bertus.. Dat is wel een goed tooltje alleen.. Ik moet 400 Nummers handmatig gaan doen.:(
 
Welk programma?
Om me muziek te draaien? PCDJ FX VRM

Heb trouwens ook AudioGrabber geprobeerd, die kan dat ook stilte weghalen
maar alleen van CD's en niet van folders(mp3's)
 
Een programma van die prijsklasse zou dat toch moeten kunnen.
Maar van alle nummers tegelijk de stiltes verwijderen zal moeilijk worden. Ken genoeg liedjes waar een deadstop/break in zit. Vervelend wanneer ook daar de stiltes verwijderd worden.
 
Een programma van die prijsklasse zou dat toch moeten kunnen.
Maar van alle nummers tegelijk de stiltes verwijderen zal moeilijk worden. Ken genoeg liedjes waar een deadstop/break in zit. Vervelend wanneer ook daar de stiltes verwijderd worden.

Ik heb ook trouwens de DAC 3 Dus ik wil liever geen ander prog gebruiken..
en dat die stilites wegvallen maakt niet echt uit..Die doe ik dan wel handmatig.
 
Laatst bewerkt:
A.J Ik gebruik geen Itunes daar zitten geen effecten bij enz..
Ga in iTunes naar Weergave, Equalizer tonen. De instellingen die je dan kiest, eventueel ook Voorversterking, gelden voor alle nummers die je daarna afspeelt. Wil je dat niet, zet de muis dan op de smalle, grijze balk vlak boven de Bibliotheek en klik rechts. Zet een vinkje voor Equalizer. Nu verschijnt er een kolom met achter elk nummer een dubbele pijltjes-icoon waarmee je de Equalizer per nummer kunt instellen.

Ik moet 400 Nummers handmatig gaan doen.:(
Als je zoveel nummers hebt, kun je dat onmogelijk allemaal in een arbeidsgang laten bewerken. Heb je 400 nummers tegelijk binnen gekregen? Want anders was je er wel eerder mee begonnen, neem ik aan. Audacity is een Open Source-programma en daarin kun je via Project (in de menubalk) kiezen voor Audio importeren. In het Audiospoor kun je dan stiltes selecteren en wissen. Maar dan moet je inderdaad 400 keer die handelingen herhalen. Meer over Audacity en waar je het kan downloaden vindt je via de link in mijn handtekening: "Geluid opnemen met Audacity".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan