Avi / mpg film geschikt maken voor DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cosmicdiver

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
12
Hoi,

Heb even gezocht of ik het antwoord kon vinden, maar helaas...

Als je een filmpje download van internet, bijvoorbeeld een .avi of een .mpg bestand en ik wil dit branden op DVD en vervolgens afspelen op een standaard DVD speler (in de huiskamer) wat moet ik dan doen. Heb al vaak geprobeerd, maar de DVD speler, pikt het soms wel en soms niet. Kwaliteit van de brander en schijfjes zijn o.k. Ik gebruik ook geen extreme brandsnelheden o.i.d.

Als ik een DIV-X film, wat ook een .avi og .mpg is, zou willen branden voor "huiskamer gebruik" is de procedure dan hetzelfde?

Mij DVD speler is geen super de luxe ding overigens

Alvast bedankt voor een antwoord.

Roland
 
Eerst weten welk type er goed wordt geaccepteerd, een DVD - of +, de oudere wilden vaak alleen de -, en dan gewoon met Nero vision branden.

Als je een rewritable gebruikt, kun je ze voor andere doeleinde gebruiken, mocht er eentje mislukken, of niet worden geaccepteerd.
 
ok, maar kan ik dan dus gewoon de .avi en of .mpg bestanden direct dumpen op de disk en dan spelen maar?
 
ok, maar kan ik dan dus gewoon de .avi en of .mpg bestanden direct dumpen op de disk en dan spelen maar?


Dat kan alleen als de DVD speler Divx accepteert...... dat doen de meeste niet [alleen de modernere] Sommige oudere spelers kunnen wel mpg aan... [misschien verklaart dat waarom sommige schijven wel en andere niet gelezen worden]...
Die avi moet je converteren naar dvd... met een programma als convertXtoDVD, Winavi, cucusoft, Nero Vision
.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan