Ondertitels zijn te breed

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterV

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2006
Berichten
6
Ik gebruik sinds kort het programma ConvertXtoDVD. Een superprogramma, maar als ik de film (vanaf een DVD) op mijn TV bekijk vallen aan beide kanten van het scherm letters weg. Met andere woorden het past niet in het TV scherm. Ik heb al diverse dingen geprobeerd in ConvertXtoDVD, maar niks werkt. Heeft iemand misschien een oplossing? Wie herkent dit probleem? Welk lettertype is het beste, want op mijn PC zien de ondertitels er veel beter uit dan op de TV.

Of weet iemand een beter programma om de ondertitels en het geconverteerde avi-bestand te branden?

Graag hulp en eventueel een duidelijke uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Op ExtraDVD worden verschillende methodes besproken, ik zelf werk op een nogal "ambachtelijke" manier, die op ExtraDVD op deze pagina wordt besproken.
Ik heb dan wel controle over de audio, de video en de ondertitels. Maar het is tamelijk ingewikkeld.
 
Ik maak ook altijd gebruik van de methode die is genoemd door bovenstaande gebruiker. Ik gebruik altijd lettergrootte 16, het lettertype laat ik standaard staan (arial is het geloof ik)
Je kan ook een proberen of ConvertToDVD SSA-ondertitels in kan lezen in plaats van het gebruikelijke SRT-formaat. Op de site van extra DVD staat het programma SRTtoSSA uitgelegd, en kun je bij converteren de lettergrootte instellen.
 
Klopt, SRT2SSA heeft alleen de kleur van de letters standaard op geel, zet ik op wit.

NB: de lettergrootte staat standaard op 26, ik verklein naar 24, is 16 niet erg klein?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan