draadloos internet tussen laptop en vaste pc(mbv router)

Status
Niet open voor verdere reacties.

940gl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
3
Hallo,

Ik maak al jaren gebruik van internet via @Home naar een vaste pc(middels een modemkastje) gaat prima.:thumb:

Vandaag heb ik een laptop gekocht en wil hier ook graag op kunnen internetten. Door de verkoper is me een router aanbevolen, die heb ik gekocht.(Wireless Network Boradband Router 54g Turbo van Sitecom)
Toen heeft de verkoper voor me gekeken naar problemen van dit merk en bleek dat @home nogal eens niet reageerde, maar dat er een programma in de router geinstalleerd moest worden, is voor me in de winkel startklaar gemaakt,zodat ik hier niet mee hoefde te klungelen.

Ik moest thuis alles nog op de site van Sitecom(192.168.0.1) en dan de Wizard inloggen met mijn eigen gegevens, 128bits,provider, land,etc
Dit heb ik op de vaste pc gedaan en op de laptop, ook heb ik op beide pc's/laptop de beveiliging ingesteld van die site(gebruik router)
Maar nog steeds geen internet, toen heb ik de beveiliging uitgezet op de vaste pc. maar ook toen nog geen internet.

Ik weet dus nu niet hoe ik verder moet of dat ik ergens iets aan de instellingen moet veranderen, er is mij door de verkoper verteld en opgeschreven wat ik op de site van sitecom moest invullen en dan zou de router zijn werk gaan doen en draadloos voor mijn laptop zijn en de vaste pc via bekabeling internet kunnen ontvangen.

Graag tips of advies, als de vraag niet duidelijk is laathet dan maar even weten
 
Heb je ook het CC nummer van @home ingevuld in de router??
 
dus in de router staat het cc nummer.
heb je daar dhcp automatisch staan.
Normaal zou dat moeten werken.
 
wat is dhcp?
en waar kan ik dat vinden?

ik krijg wel een verbinding,maar als ik op Int. Expl klik zegt die: pagina kan niet worden weergegeven, op mijn laptop staat er wel draadloos netwerk gevonden, status:goed en ook wel de naam die ingevoerd is van router, dus misschien zou het aan een instelling van pc kunnen liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan