geeen geluid uit luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan72

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Berichten
110
Sinds kort krijg ik geen geluid uit de twee luidsprekers terwijl ze goed zijn aangesloten.
Wie weet hier raad mee?

Groetjes,

Jan
 
Kijk eens onder; Start, Configuratie en eigenschappen van de Audio aanpassen (het luidsprekertje). Kijk dan bij; Audio, of daar de juiste apparaten staan aangegeven want als daar iets is gewijzigd, wat soms spontaan kan gebeuren, dan doen je speakers het ook niet.
 
Als het niet geholpen heeft, klik dan in mijn handtekening hieronder op: "Problemen met het geluid". Dat is een soort checklist.
 
reactie geen geluid luidsprekers

Als het niet geholpen heeft, klik dan in mijn handtekening hieronder op: "Problemen met het geluid". Dat is een soort checklist.

Ik krijg op alle fronten van de checklist lichtgrijze meldingen waar ik geen invloed op heb.
 
Heb je al gekeken bij Apparaatbeheer of er gele of rode icoontjes voor apparaten staan? Let speciaal op Besturing voor geluid, video en spelletjes.
 
geen geluid luidsprekers

Heb je al gekeken bij Apparaatbeheer of er gele of rode icoontjes voor apparaten staan? Let speciaal op Besturing voor geluid, video en spelletjes.

Er staat bij onbekend apparaat een geel icoontje.
 
Als we één en één bijelkaar optellen, lijkt het erop dat je het stuurprogramma voor je geluidskaart opnieuw moet installeren. Als het goed is heb je bij je PC ooit een stapeltje CD-Roms gekregen. Zoek de meest onduidelijke eens op. Misschien staat de naam of het logo van de fabrikant er op. Leg hem in de CD-Romlade en kjik de inhoud na. Als het de goede CD is zie je mapjes als (bijvoorbeeld, hoor!) LAN, Utilities, AUDIO. Die laatste moet je hebben. Als er een bestand inzit met Realtek__665.exe (of een andere naam) probeer die dan te installeren.
 
geen geluid uit luidsprekers

Als we één en één bijelkaar optellen, lijkt het erop dat je het stuurprogramma voor je geluidskaart opnieuw moet installeren. Als het goed is heb je bij je PC ooit een stapeltje CD-Roms gekregen. Zroms gekeregenoek de meest onduidelijke eens op. Misschien staat de naam of het logo van de fabrikant er op. Leg hem in de CD-Romlade en kjik de inhoud na. Als het de goede CD is zie je mapjes als (bijvoorbeeld, hoor!) LAN, Utilities, AUDIO. Die laatste moet je hebben. Als er een bestand inzit met Realtek__665.exe (of een andere naam) probeer die dan te installeren.

Voor zover ik weet heb ik nooit een stapeltje CD-Roms gekregen, het stuurprogramma staat bij mij op de D-schijf.
 
geen geluid uit luidsprekers.

Ook goed. Kun je het installeren?

Ik weet niet wat er bedoeld wordt, het is toch al geinstalleerd op de D-schijf?
Aangezien ik een volstrekte leek ben weet ik niet hoe ik op die D-schijf kan komen.
 
Dat wordt voor mij lastig. HP werkt (dacht ik) met een verborgen partitie (=deel van de harde schijf) op de PC waar Recovery-bestanden op staan, dat wil zeggen Windows en de benodigde stuurprogramma's. Maar als je daar gebruik van maakt wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus de staat waarin de PC was toen je hem kocht. Hoe oud is de PC, zit er nog garantie op? Kun je daarover nog contact opnemen met de leverancier van de PC?

NB: Op de HP-site kun je de garantiebepalingen en de uitbreidingen daarvan nalezen.
 
geen geluid luidsprekers

Dat wordt voor mij lastig. HP werkt (dacht ik) met een verborgen partitie (=deel van de harde schijf) op de PC waar Recovery-bestanden op staan, dat wil zeggen Windows en de benodigde stuurprogramma's. Maar als je daar gebruik van maakt wordt alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus de staat waarin de PC was toen je hem kocht. Hoe oud is de PC, zit er nog garantie op? Kun je daarover nog contact opnemen met de leverancier van de PC?

NB: Op de HP-site kun je de garantiebepalingen en de uitbreidingen daarvan nalezen.

Dat verhaal klopt. De PC is ongeveer vier jaar oud, dus geen garantie meer. Ik vrees dat we zo niet verder komen. Ik wil u bedanken voor de in dit probleem gestoken energie.
 
Alle drivers kun je gewoon via de website van HP verkrijgen, installeer eerst de moederborddrivers, daarna de audiodrivers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan