Kan Microfoon niet vinden..

Status
Niet open voor verdere reacties.

bredaboy90

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Berichten
126
hallo,

Ik heb mijn microfoon in een gat gedaan met een rode randje, waar hij hoort. Maar de computer kan hem niet vinden...

naamloosbf6.png
 
Op basis van jou screenshot is er nog niets mis met je machine
In het door jou geopende lijstje zul je nooit je microfoon tegen komen. Daar zal altijd je geluidkaart blijven staan (in jou geval de realtek).

Maar geef even aan wat je wil doen met de microfoon en wat daar niet bij lukt.
 
Ik heb nu mijn microfoon-aansluiting voorin mijn computer zitten... ik wilde met iemand praten via internet, maar de microfoon doet het niet...

Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht en daar al mijn dingen weer in gedaan. Maar hij zou het moeten doen achterin mijn computer omdat hij onboard is..


Edit... Bij de geluidsinstellingen heb ik hem al op openmen gezet en hij staat niet op dempen...
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar:
Start > configuratiescherm > geluiden en audio apparaten > Tabblad volume > het eerste geavanceerd knopje > kijk of hier de microfoon schuif wel open staat en niet op dempen staat.
 
Ga eens naar:
Start > configuratiescherm > geluiden en audio apparaten > Tabblad volume > het eerste geavanceerd knopje > kijk of hier de microfoon schuif wel open staat en niet op dempen staat.

Bij de geluidsinstellingen heb ik hem al op opnemen gezet en hij staat niet op dempen en helemaal omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Via welk programma wilde je praten? Skype/Msn? anders nl?
 
Heb je de wizzard van Skype al doorlopen?
 
Even opnieuw.
Ga naar Eigenschappen voor Geluiden en audioapparaten en kies het tabblad Spraak zoals in de volgende afbeelding.

(Klik op de plaatjes voor vergrotingen.)


Klik in het vakje Spraak opnemen op Volume, dan kom je in dit schermpje.



Klik in het paneel onder Microfoon op Geavanceerd. Je ziet daarna dit scherm.



Staat er een vinkje voor 1. Microfoonversterking?
Zo niet, zet het er dan wel. Sluit alle vensters af, herstart voor de zekerheid je PC en probeer de microfoon.

Edit: doen andere geluiden het wel, bijvoorbeeld de Windows riedeltjes?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
Ik had gisteravond precies hetzelfde probleem, met Skype kon de ander mij niet horen.
Micro configureren, lukte niet,was ervan overtuigd dat de micro kapot was.

Tot mijn grote verbazing deed ik vanmorgen hetzelfde: micro aansluiten, instructie volgen, en klaar is kees, de micro werkt!
Even gecheckt met Skype Call testing, perfect.

Waarom gisteren niet en vanmorgen wel??
Ik was al op Skype toen ik de aansluiting wilde doen, waarschijnlijk heb ik niet goed gelet wat de pc zei ..... Ik klikte op Geluid enz.

Dus: eerst micro configureren. Dat was alles.
Dat is precies Vista voor mij: alles is makkelijk als je het weet want alles heeft een andere naam, staat op een andere plaats.

Gr. beatrix
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan