geen internet op de 2e computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulas

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
5
Hoi allemaal, heb het volgende probleem:
Ik heb in de woonkamer een pc met windows xp, en op de slaapkamer een oude met windows nt 4.0. In de woonkamer heb ik kabelinternet van chello en nu wil ik dat boven op die andere ook hebben.
Ik had al een switch en daar heb ik het draadje wat uit de muur komt in de switch gestopt en uit de switch weer een snoertje naar de pc in de woonkamer. Dat gaat goed, internet functioneert helemaal goed. Daarna heb ik een snoertje vanuit de switch naar die pc op de slaapkamer getrokken, en in de pc gestopt. Maar helaas pindakaas, geen internet.
Hoe pak je nu zoiets aan om goed te laten werken?
Die oude pc komt van een bedrijf en om er in te komen moet je een account invullen, een passwoord, en daaronder staat nog iets van een domain waar ook iets achter staat.

:confused: :confused: :confused:
 
Een router moet je bij Chello aanmelden via Provissioning (even zoeken op de Chello site),
Maar ik weet niet of dit ook voor een switch noodzakelijk is.

Heb je problemen met het inloggen op de 'bedrijfs' pc ?
 
Een router moet je bij Chello aanmelden via Provissioning (even zoeken op de Chello site),
Maar ik weet niet of dit ook voor een switch noodzakelijk is.

Heb je problemen met het inloggen op de 'bedrijfs' pc ?

Sorry, ik bedoelde eigenlijk UPC in plaats van Chello. En ik heb geen problemen met het inloggen op de 'bedrijfs pc'. Het probleem is eigenlijk dat je na het aanklikken van de Internet Explorer geen contact krijgt met internet (terwijl dat altijd wel gewerkt heeft op het bedrijf en thuis juist niet meer).
 
Jou bedrijfs pc is waarschijnlijk ingericht om in een Domein te hangen. en daarbij zijn dan waarschijnlijk alle paden naar de Proxyserver/Gateway/DHCP server keihard ingesteld of afgedwongen door Policies. Je kunt hem dus niet 1 op 1 over zetten naar huis en dan verwachten dat hij het meteen doet.

Je zult in de netwerk instellingen en de internet instellingen van die machine alles moeten aanpassen naar je thuis situatie. Alhoewel het verstandiger is om de machine opnieuw te installeren aangezien er waarschijnlijk nog meer "Bedrijfs gegevens" opstaan, naast de beleids regeles die in het bedrijfsnetwerk zitten/zaten zullen er misschien ook nog wel bedrijfdocumenten op die machine te vinden zijn.
 
Een "router" hoef je niet aan te melden bij "Chello", wat overigens de bedrijfsnaam is van UPC kabelinternet.

Je dient een router te gebruiken, en geen switch, dat werkt niet, en in die router het mac adres van de eerste comp clonen, je kunt ook die andere gebruiken, maar dan moet je hem opnieuw via "Provissioning" aanmelden.
 
Laatst bewerkt:
Even over dat je een router niet hoeft aan te melden:

Uit de help van UPC (Chello):
Als je een nieuwe pc wilt aansluiten of je hebt een router gekocht die je wilt gaan gebruiken, dan zullen deze niet zomaar herkend worden op het UPC netwerk. Je nieuwe pc of router moet eerst bekend worden gemaakt door ze opnieuw aan te melden. Pas daarna zal je op je nieuwe pc of router een internetverbinding hebben.
http://vragen.chello.nl/chellonl/su...=Meer gericht zoeken&sFilC=&FA=11&FB=-1&FC=-1

Zelf heb ik dit ook moeten doen anders kom je gewoon het netwerk niet op.
 
Mac adres clonen van de 1e PC, waarmee Chello was aangemeld, is voldoende, heb Chello al jaren.
 
Ivm recente wijzigingen in het UPC-netwerk is het niet meer nodig om nadat je al een keer aangemeldt hebt met een computer, nog een keer apart aan te melden met een router.

Wat je alleen maar hoeft de doen is het volgende:

- Oude apparaat loskoppelen.
- Modem uit de stroom
- 30 seconde wachten
- Modem weer aansluiten
- Wachten tot het modem helemaal online is.
- Nieuwe apparaat aansluiten aan het modem

En vervolgens moet internet gewoon werken.
 
Je moet alleen 1x aan het begin door de aanmelding. Dan wordt het mac-adres van het modem geregistreerd. Dit is nodig voor het sturen van een bootfile waar je juiste snelheid in staat die je volgens je abbonement moet hebben. Het mac-adres van het aangesloten netwerkapparaat is daarbij verder niet van belang.
 
Een "router" hoef je niet aan te melden bij "Chello", wat overigens de bedrijfsnaam is van UPC kabelinternet.

Je dient een router te gebruiken, en geen switch, dat werkt niet, en in die router het mac adres van de eerste comp clonen, je kunt ook die andere gebruiken, maar dan moet je hem opnieuw via "Provissioning" aanmelden.


Oke, maar waarom mag je dan geen switch gebruiken? Ik dacht dat die het signaal als het ware verdeelde (net als een hub)? :eek:
 
Nou, ik heb wat je buurman boven je vertelde even uitgeprobeerd, maar dat werkt echt niet, je moet toch je macaddress van je netwerkkaart provisioneren, oftewel, in die router je macaddress van je netwerkkaart clonen, van je netwerkkaart van de eerste comp, wil je dat niet doen.

En daarom werkt je switch ook niet, de modem herkent die 2e netwerkkaart niet, en idd, het is een schakelende hub, vandaar de naam.

Dus haal een goedkope router, of zet een tweede netwerkkaart in de eerste computer, en maak daarmee een bridge, dan kun je in ICS werken, helaas moet dan altijd de eerste computer aanstaan, wil je met de tweede op internet willen.
 
Jou bedrijfs pc is waarschijnlijk ingericht om in een Domein te hangen. en daarbij zijn dan waarschijnlijk alle paden naar de Proxyserver/Gateway/DHCP server keihard ingesteld of afgedwongen door Policies. Je kunt hem dus niet 1 op 1 over zetten naar huis en dan verwachten dat hij het meteen doet.

Je zult in de netwerk instellingen en de internet instellingen van die machine alles moeten aanpassen naar je thuis situatie. Alhoewel het verstandiger is om de machine opnieuw te installeren aangezien er waarschijnlijk nog meer "Bedrijfs gegevens" opstaan, naast de beleids regeles die in het bedrijfsnetwerk zitten/zaten zullen er misschien ook nog wel bedrijfdocumenten op die machine te vinden zijn.

Oke, dan moet ik dus eigenlijk de netwerkinstellingen van de pc die het wel doet overschrijven en die dus eigenlijk copieren naar de bedrijfs pc? Dat er nog meer gegevens op staan, nou ja vind ik niet zo erg. Eerst dat internet maar eens proberen te fiksen.
Minibanners? :shocked: spijt me, ik heb echt geen idee wat dat is.
 
Thx!

:) Overigens ben ik wel blij dat ik al zoveel reakties heb gekregen :thumb:
Ook al werkt het nog niet, ik zal in ieder geval met al jullie reakties aan de gang gaan (en er over nadenken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan