sporen uit mp3 halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Zover mijn kennis reikt, bestaat een standaard mp3 nuziek bestand, nog maar uit 1 spoor. Ik hoop dat iemand me tegen kan spreken en dan een prog weet om de sporen weer uit een mp3 bestand te halen. Of te wel, gitaar spoor appart, zang spoor appart.

Normaal wordt een studio opname op meerde sporen gemaakt, digitaal opgeslagen en verwerkt tot een mooi eind resultaat, daarna wordt het eindproduct als 1 spoor samen gevoegd en op een media gezet.

grtjs Jarno jjw
 
Helaas klopt er niets van je gedachten.
Een studio opname, bestaande uit meerder sporen, vanaf 2 t/m pak em beet 92, wordt nadat alle partijen zijn ingespeeld, gemastered en ge-edit en dat gebeurd op 2 sporen(stereo).
En het gebeurd al helemaal niet op MP3.
Dus wat jij wil kan niet.
 
Excuus, daarin moet ik je gelijk geven, na een studio opname wordt inderdaad alles op 2 sporen, link & recht opgenomen. Dat bedoelde ik ook te zeggen. Maar mijn vraag inderdaad sloeg niet zo zeer op stereo 2 sporen opname, maar inderdaad of er een foefje was om de originele sporen bij de studio opname toch terug te krijgen. Maar helaas zal dit niet lukken. Het word de studio bellen en de originele sporen onmane opvragen haha. Dat zullen ze niet doen vrees ik. Dan maar op zoek naar een goed programma wat kan herkennen. Dus een gitaar klank kan onderscheiden van een zang stem. Het zal nooit optimaal zijn maar..... Ik gebruik voor dit soort optie's vaak Wave lab van Steinberg, daarme gebruik ik de equalizer om bepaalde klanken weg te drukken en andere naar voren te halen. Kom ik redelijk in de buurt van alleen stem klank.

Mischien iemand nog een idee om het anders te doen, of ander programmatje.
A.J bedankt voor het reageren.
 
Dat zal inderdaad alleen gaan met wegfilteren.
WaveLab is het beste programma om dat mee te proberen.
 
Nou mijn dank, er wordt bevestigd wat ik al dacht.

Grtjs Jarno jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan