Muziek stotterd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Mijn vrouw gaat voor 1 week naar het ziekenhuis (ga ik verder niet op in) en wil op een MP3-speler een kopie van haar muziek meenemen.
Een legale kopie voor eigen gebruik dus.

Een aantal bestanden staan op harddisk, een aantal op cd-rom.
Ze heeft er (dacht met windows verkenner) een kopie van gemaakt, en die op een 128 Mb MP3 speler gezet. (ja, ik weet het, tís een lief klein dingetje :D)
Als de muziek nu wordt afgespeeld, lijkt het telkens kortstondig te stotteren. Muziek speelt wel verder.
De timer die meeloopt, gaat keurig netjes door.

Lijkt mij dus, dat het orrigineel op de pc niet ok is.
Maar als die op Windows Media Player wordt afgespeeld, lijkt alles ok. Toen klaagde ze niet over dit probleem.

Wat is nu een juiste manier om muziek te rippen / kopieren en netjes op die speler te plaatsen? Welke software kan dat?
 
Hallo , je kunt je cd heel gemakkelijk rippen met windowsmedia player.
Ik zelf gebruik altijd Winamp

Met winamp kan je heel gemakkelijk en snel je cd naar je pc rippen,
Moet je wel gekochte versie hebben anders duurd het langer

Ik rip ze altijd in Mp3 192kbps dat is Cd kwaliteit.


Met windows media kan je zo ook wel vrij snel naar je pc rippen,
Kijk dan wel even bij opties, waar je bestand word opgelagen en in wat voor bestand
in een wma of Mp3

Maja er zijn nog veel meer progammatje om makkelijk en snel cd te rippen naar je pc
En kan je die zo weer op je Mp3 speler zetten

Groetjes Iwan
 
Misschien is dit een handige progamma voor jou

4U WMA MP3 Converter


Dit progamma kan van veel verschillende soorten muziek bestanden verwissellen
zie hier maar

MP3 to WAV
MP3 to WMA
MP3 to OGG
MP3 to VOX
MP3 to MP3(Normalize Quality, Size)

WAV to MP3
WAV to WMA
WAV to OGG
WAV to VOX
WAV to WAV (Normalize Quality, Size)

WMA to MP3
WMA to WAV
WMA to OGG
WMA to VOX
WMA to WMA (Normalize Quality, Size)

OGG to MP3
OGG to WAV
OGG to WMA
OGG to VOX
OGG to OGG (Normalize Quality, Size)

VOX to MP3
VOX to WAV
VOX to WMA
VOX to OGG
VOX -> VOX (Normalize Quality, Size)

AVI to MP3
AVI to WAV
AVI to WMA
AVI to OGG
AVI to VOX

MP2 to MP3
MP2 to WAV
MP2 to WMA
MP2 to OGG
MP2 to VOX

MP1 to MP3
MP1 to WAV
MP1 to WMA
MP1 to OGG
MP1 to VOX

MPC to MP3
MPC to WAV
MPC to WMA
MPC to OGG
MPC to VOX

g721 to MP3
g721 to WAV
g721 to WMA
g721 to OGG
g721 to VOX

g723 to MP3
g723 to WAV
g723 to WMA
g723 to OGG
g723 to VOX

g726 to MP3
g726 to WAV
g726 to WMA
g726 to OGG
g726 to VOX

RAW to MP3
RAW to WAV
RAW to WMA
RAW to OGG
RAW to VOX


Hier is de Url van de site
http://www.wma-mp3-converter.net/

je kan hem gratis proberen
 
Als je WMP11 hebt, kun je daar uitstekend een CD mee rippen (met 10 ook trouwens). Zoals hier opgemerkt moet je de instellingen goed zetten. In WMP11 ga je via Extra, naar Opties. (Het menu met Extra vindt je door in WMP11 op Alt te drukken.) Ga naar het tabblad Rippen en kies de bestandsextensie en de kwaliteit die je wilt, zoals iwan21 ook al zei. Maar zo te zien is de kwaliteit van het rippen op dit moment niet je hoofdprobleem: de mp3's spelen goed af in WMP. Ik vermoed dat het hapert in de overbrenging van PC naar mp3-speler. In WMP11 is in Extra, Opties ook een tabblad Apparaten. Daarin wordt alle aangesloten Audio-hardware getoond. Ga eens naar dat tabblad als de mp3-speler is aangesloten op de PC, naar ik aanneem met een USB-kabel. In dat tabblad kun je klikken op "Vernieuwen". Wordt de mp3-speler in het venstertje vermeld? Zonder een foutcode?

Edit: indien vermeld, klik dan eens op synchroniseren in de bovenbalk van WMP11. Zorg dan wel dat de nummers die naar de mp3-speler moeten in een afspeellijst staan gegroepeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ok thanx .
Ik ga wmp 11 downloaden en uitproberen.

Maar wat is nou de reden van het gestottttter? :confused:
 
Of de overbrenging (=synchroniseren in WMP11) is niet goed verlopen, of de mp3-speler is defect/niet goed afgesteld. Is de batterij vol? Hoe is tot nu toe de mp3-speler gevuld via een USB-kabel? Was de mp3-speler niet vergezeld van software waarmee dat geregeld werd? Zit er niet ook een gebruikersgids bij? Geef anders het merk en type op, dan kunnen gaan zoeken. NB: een iPod wordt gevuld via iTunes, een Sony Walkman via SonicStage, weer andere players kunnen gevuld worden door WMP. Hopelijk jouw speler ook.
 
Is de batterij vol?
Ja.
Hoe is tot nu toe de mp3-speler gevuld via een USB-kabel?
Met een Usb kabel.
Was de mp3-speler niet vergezeld van software waarmee dat geregeld werd? Zit er niet ook een gebruikersgids bij?
Het is een krijgertje. Een vondeling op een school, en ik kreeg em van de concierge.
Dus zonder cd-rom en boeken.
Geef anders het merk en type op, dan kunnen gaan zoeken.
Merkloos :confused: Type YL-S320 (128 Mb)
 
Die forumbezoeker had de Additek Digital Audio Player gereset maar kon toen geen mp3's meer inladen, drivers gedownload, geen succes. Duidelijk is, dat het apparaat alleen in Frankrijk op de markt is gebracht. Eerst maar kijken of WMP11 er iets mee kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan