Film overzetten naar DVD lukt niet........help

Status
Niet open voor verdere reacties.

margreetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
2
Ik heb helaas een probleem met het overzetten van film (handycam) naar DVD. :mad:

Het uiteindelijke beeldkwaliteit op de DVD is veel slechter als dat het zou worden bij het overzetten naar een VHS band . Het geluid loopt gelukkig wel synchroon met het beeld.

Kleine omschrijving......................Ik heb een sony handycam DIgital8 camera (TVR 270E) met Digital8 bandjes. De camera heeft zowel een i-link/ieee1394 (4 pins) als een USB uitgang.

De computer herkent de camera niet met de ilink kabel. De kabel heeft aan één kant een 4 pin aansluiting tbv de camera en aan de andere zijde een 6pins tbv de pc. Maar de camera wordt dus niet herkent.
Bij de camera zit bijgeleverd een USB kabel en op CDROM een "USB streaming tool". Met deze "tool"lukt het wel om film naar de harde schijf over te zetten. (Ik heb een kaart in de PC erbij gezet met USB 2.0 aansluitingen).

De bestanden worden in AVI weggeschreven. (kwaliteit valt dan al erg tegen terwijl de bestanden erg groot zijn) Ik kan deze bestanden inlezen in Pinnacle 9 en dan bewerken etc.
Ik brand dan de DVD ook met pinnacle (automatische kwaliteit) maar dus de kwaliteit valt echt vies tegen.

* Waar zou de fout in kunnen zitten, kortom wie heeft er tips? :eek:

* Wat ik ook niet snap is dat de avi bestanden dan erg groot zijn (30 minuten is dan al zo'n 10-15 GB, terwijl een DVD 4,7GB is en er 170? minuten op kan). Hoe kan dat? :shocked:

* M’n harde schijf is nu ook in no-time vol en moet ik het dus branden. Kan je een DVD in meerdere sessie afmaken of moet het in één keer?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :thumb:
 
misschien moet je eens gaan kijken in de instellingen van de meegeleverde software. Daar vind je vast wel ergens een instelling om de kwaliteit en de grootte in te stellen. Wat de opslagruimte betreft, kan je misschien eens proberen om je AVI-bestanden naar DivX te converteren.
 
Hallo,

Welk besturingssysteem gebruik je? Als je beeld via usb kabel overdraagt dan is de kwaliteit inderdaad beduidend minder dan wanneer je dit via firewire (ilink) doet. Je moet eens kijken ofdat je bestanden niet het DV-formaat hebben ipv avi, dit formaat is zeer groot maar ook het beste van kwaliteit als je dat via firewire doet. DVD's maken gebruik van mpeg, wat eigenlijk een gecomprimeerd formaat is en dus slechter als DV-formaat. Mpeg2 is de standaard voor DVD en met dit formaat gaat er een 2 tal uur op een dvd, wil je DV op DVD zetten dan schiet er niet meer dan een halfuur over per DVD
 
kijk ook even bij de instellingen die je bij pinnecle hebt staan, als dit totaal anders is dan wat je dvd-speler wil krijg je slechte kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan