2 netwerken samen voegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydaboy

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2005
Berichten
195
Hoi
Ik weet niet of ik goed zit maar ik ben bezig met het samenvoegen van netwerken maar hoe werkt dit?

mijn situatie:
ik heb 2 providers en 2 interne netwerken (2 ISP) nu wil ik een apparaat die twee signalen tot 1 signaal vervormd dit mag een pc, router of wat dan ook zijn

De neterken moeten elkaar wel kunnen zien.

alvast bedankt
 
wat jij hiervoor nodig hebt is een router.

je moet in de router aangeven wanneer de ene provider wordt aangesproken en wanneer de ander.
Doe je met behulp van static routes (of je stelt het in dat lijn in actie komt wanneer de andere lijn is uitgevallen)
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik zo 1,2,3 geen router met 2 utp-wan aansluitingen ken. Je komt dan eerder uit bij de routers met seriele aansluitingen.
Dingen zijn bij marktplaats voor 40 euro te koop. Maar dan ben je er nog lang niet.
router moet ook weer aangesloten worden aan je modem.
heb je weer die omzetkastjes nodig van db9 naar utp. kost je minstens 20 euro per stuk.

Uiteraard moet het ook met een pc kunnen. W2000 of W2003.
Je zult dan wel met de mmc van routing en remote acces server moeten werken. (gut, pin me even niet vast op de exacte naam, ben het even kwijt) Echter, als jij die kennis niet hebt zou ik er zeker nog 2 weken over slapen en eerst even een cursus doen van Microsoft.
niet om je te ontmoedigen hoor.
 
Moeten die 2 netwerken verder wel gescheiden blijven of mag dat ook 1 groot netwerk worden?

Voor het samenvoegen van beide uitgaande lijnen zijn wel degelijk routers te koop (ik meen linksys), je moet dan kijken naar routers met dual WAN. Die routers zijn echter redelijk prijzig, zo vanaf een €300.
Als je beide netwerken wel gescheiden wilt houden dan zou je van een (oudere) pc een router kunnen maken. Er zijn diverse linux distrubuties die daar zeer geschikt voor zijn. Je kunt dan zowel de 2 buitenlijnen koppelen als je beide netwerken gescheiden houden.

Wat je precies gaat doen is mede afhankelijk van de kennis waarover je beschikt en de investering die kunt/wilt doen.
 
dankje voor de reacties de netwerken hoeven en mogen zelfs niet gescheiden worden. Ik heb al routers op het oog maaar is het niet mogelijk om een 2de pc te gebruiken die dan als router fuctioneerd. een met 3 lan kaarten (2 x in 1 x uit) n dan met software alles regel? gebruik Apple Software een mac :)

dankje
 
Laatst bewerkt:
met een pc als router.

Weet alleen hoe zoiets moet in W2000 of W2003.

Enne, dat lukt je alleen als je al heel wat weet van deze besturingssystemen. Als je er net mee begint moet je over veel geduld en doorzettingsvermogen beschikken, anders ligt de pc direct al uit het raam. Dit bedoel ik niet arrogant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan