Fouten win98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neotrax

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Berichten
40
Hoi,
Ik heb hier een grote ***** pc. Deze moet ik voor iemand repareren. Ik snap er egt helemaal niks van dit keer. Op deze pc draait win98SE. Wat er moet gebeuren is het volgende: De pc start niet meer op omdat er een fout in norton zit, dit programma moet er duz helemaal af. Ik kom niet in windows, ook niet via veilige modus dus ga ik win er opnieuw opgooien. Maar als ik een orriginele cd van win pak, en in de bios boot via cd activeer, geeft hij bij opstarten de fout: boot from cd: Failure... en start op via hdd. Als ik dan de fout over norton krijg en 100.000 keer op enter druk, kom ik toch in windows, eenmaal in windows kan ik inloggen, direct daarna komt er een aantal verschillende errors. In windows zelf kom ik dus niet. Iemand een idee hoe ik win98 opnieuw kan installeren? Boot van cd werkt dus niet....

Neo
 
maak een opstart disk voor windows 98.
formatteer daarmee je harddisk en ga dan pas installeren vanaf je cd.
 
Op zich goed idee, maar als ik die disk heb, hoe laat ik die dan booten vanaf cd, als die dat niet wil, booten van cd is geen optie :)
 
klaar

Genoeg gestoeid. Kheb al een besluit genomen, naar het grof vuil met die pc :p Ben ik direct van dat ding af, thnx for your comments :) maar er is niets meer aan die pc te doen. Laatste fout: Beeldscherm adapter moet opnieuw worden geinstaleerd, en dat kan alleen in windows, en ja, zonder dat ding zie ik weinig op me scherm heh :D dus ik gooi hem weg, nadat ik bruikbare onderdelen eruit heb geschroefd. Deze vraag is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan