Acer Aspire 3050 reageerd ineens traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terryjm

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
49
Ik heb gister unreal tournament op me computer gezet
en ineens werd me computer echt te sloom
duurt echt tijden voordat ik bij de pagina ben waar ik wil zijn
maar echt met alles is ie ineens heel sloom :S
me msn gaat sloom
en als ik muziek probeer te luisteren hoor je een geruis soort langdurige echo
en das ook als ik bijv bij msn als ik probeer iets te typen maar er staat niks en ik druk backspace dan hoor je nomaal zon deuntje zon piep
die hoor ik nu ook wel maar met een echo erachter :S
ik heb unreal tournament nu verwijderd maar hij blijft zo sloom reageren :S

kan iemand alsjeblieft helpen
word er helemaal gek van !
 
ff opruimen met ccleaner, en controleren of er geen resten van RealTournament achtergebleven zijn in het regdister. Wat ik altijd doe vooraleer ik een "zwaar" pakket installer, is een image nemen met Acronis True Image, gaat het dan verkeerd, dan zet je gewoon dazt image terug (Norton Ghost kan ook).

Jan
 
Ik heb ccleaner gedaan maar hij blijft sloom
en wat bedoe je met de rest is een beetje onduidelijk
 
ik heb net ff norton virusscan Gedaan en nog een keer ccleaner !
maar beide leveren geen resultaat op !
geen virussen spyware enz

ik snap het echt niet wanhet is inene gebeurd !
Als ik nu typ bijv en ik typ op mijn snelheid dan vergeet ie gewoon 3 kwart van de letters
dus ik moet ook nog eens echt super rustig typen :S

help me alsjeblieft !
 
Klik met je rechtermuisknop op je startbalk
hierna op taakbeheer
Klik processen open

Sorteer deze op cpu

Welk proces neemt veel cpu of geheugen in?
 
ik heb dat gedaan en nu heb ik

niet actieve systeemprocessen / system / cpu = gemiddeld 95
alles daaronder is onder de 05 cpu
 
Wat ik bedoel met het 2° deel is dat ik, alvorens een "zwaar" of "onzeker" pakket installee'r, steeds een "image", dit is een exacte copy, maak op een andere drive (andere partitie, HD via USB, DVDr, ...) alvorens te beginnen. Gaat er dan iets verkeerd, zoals in jou geval, dan moet ik enkel die "exacte copy" terugzetten, en mijn PC is terug in de staat van voor de installatie. Het ganse gedoe van image maken, verifiëren en eventueel terugzetten duurt tussen 30' en 60', en bespaart mij veel kopbrekens en eventueel het risico alles terug te moeten installlleren, wat algauw 8 à 10h werk is.

Jan
 
het lukt neit :'(

hij blijft zo sloom en ik word er echt gek van !

heeft het iets met die cpu te maken ofzo
dat die

systemen 95 cpu

ofzo is dat erg ?
 
acer van mijn klasgenoot was laatst de printer spooler vast (ook acer)...

probeer eens:

start -> uitvoeren

"net stop spooler" (zonder quotes)
Ok..

gaat ie hierna wat sneller?
 
ik heb het gedaan
maar hij doet nog steeds zo sloom :(

moet ik nu ietsdoe om dat spoolsv terugtezetten ofzo?
 
Kun je eens in configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer kijken, hoe de DMA settings staan, bij de primaire en eventueel de secundaire IDE controller, in de IDE ATA/ATAPI controllers?, je vind ze onder de eigenschappen ervan, indien je een IDE schijf hebt, en geen SATA.
 
Kijk ook eens in het taakbeheer wat het geheugengebruik is, misschien zit er een "geheugenvreter" tussen.

Jan
 
Kun je eens in configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer kijken, hoe de DMA settings staan, bij de primaire en eventueel de secundaire IDE controller, in de IDE ATA/ATAPI controllers?, je vind ze onder de eigenschappen ervan, indien je een IDE schijf hebt, en geen SATA.


ik heb ff gekeken alles werkt correct
maa rik heb van primare en secundaire ide 2 keer erin staan,
ik weet niet of dat zo hoort
ik heb er maar feen prtscr van gemaakt
kijk hier --> http://img441.imageshack.us/img441/1261/helpmijyv5.png



ik hoop dat het een beetje helpt !
 
Verwijder eens, door de rechtermuisklik, en voor installatie ongedaan maken, beide primaire en secundaire controllers, reboot, laat windows de drivers installeren, dat gaat automagisch, en reboot nogmaals, en kijk weer eens naar de eigenschappen van die primaire controller, die zou nu op dma 4/5/6 moeten staan.

Ook kun je later eens de chipsetdrivers herinstalleren met de laatste versie van dat merk, kijk eens in de manual welk merk je hebt.
 
Bij processen kun je zien welke zo druk zijn, en schakel die uit die uit te schakelen zijn, systeem processen die nodig zijn, kun je toch niet uit schakelen.

Maare, zou eerst beginnen met die schijf van de PIO mode af te krijgen, zal al een stuk schelen.
 
Dus dat gaat weer snel, heeft overigens niets met dat spel te maken gehad, was puur toeval.

Maak eens een duidelijke foto van de processen.
 
>Het gegheugengebruik is noagal hoog om geen enkel programma te draaien. Aan uw foto's te zien draait er ook nogal wat software op de achtergrond, doch het is praktsich onmogelijk uit te maken wat er allemaal draait.;;Werk eens pet printscreen, dan plakken in word en dan als bilage meesturen, 't zal veel leesbaarder zijn.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan