VHS to DVD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yavar

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
Berichten
214
hoi

ik wil een VHS (videoband) omzetten naar DVD.
ik heb een scartaansluting achter mijn systeemkast.
ik wil via scart mijn videoband omzetten naar dvd.
ik heb met cyerlink powerproducer geprobeerd maar daar kan je het alleen met s video en composite doen.

kent iemand een programma waar je via scart je videos kan vastleggen?

alvast bedankt !
 
Merk en type PC even vermelden svp.

N.b. ik vermoed dat de scart aansluiting op je PC (Aldi?) alleen maar een uitgang is en dus niet gebruikt kan worden voor opnames.
 
Waarschijnlijk is die scart alleen voor "video-out"...... Heb je een capture kaart in het systeem? Op een scart zit ook een composite video aansluiting...
Ook zijn er verloopsnoertjes en stekkers met aan één kant scart en aan de andere zijde "tulp" [geel, rood, wit]... de gele sluit je aan op de composite ingang, rood en wit moeten [eventueel met een verloopje naar 3,5 mm jack als je geen tulp frontaansluiting op de PC hebt] op de line-in van de geluidskaart..... op deze manier kun je het dan aansluiten [scart op de videorecorder, andere kant tulp op de PC]
 
Laatst bewerkt:
Let ook op de scartkabel zelf!

Sommige scart kabels werken maar een kant op, vaak kun je dit zien aan een klein pijltje op de stekker.
 
processor: intel pentium 4 3.20 Ghz
ram: 1024 mb
Harddisk: 320 GB
videokaart: ati 128 mb

ik heb een tv kaart in mijn pc
ik heb aan de voorkant een composite en s video aansluiting. aan de achterkant een scart.

maar de videospeler heeft alleen een scart aansluiting. daarom wou ik het met de scart doen maar dat is dus alleen voor video out.

toch bedankt:thumb:
 
kan je ook met AV werken? Ik heb een AV-ingang op mijn videokaart. Ik heb een kabeltje met aan de ene kant drie stekkers (2 audio en 1 video) en aan de andere kant AV. Welke software kan ik hiervoor gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan