Videobestanden op DVD zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsmanson

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
147
Hoi,

Ik heb een probleem met avi videobestanden op dvd zetten. Het is samen ongeveer 17gb. En dat zou dus met 4 a 5 dvdtjes moeten lukken. Ik brand al die bestanden nu met nero. En als ik dat doen, lukt dat niet met 4 a 5 dvdtjes, maar kom ik uit op ongeveer 22 dvdtjes. Dit is veel te veel, terwijl 2 afleveringen van zo'n serie ongeveer 300mb zijn. Als ik 2 afleveringen op dvd wil zetten, is de dvd al vol. Dit vind ik heel vreemd aangezien elke aflevering dus maar 300mb is. Kan iemand mij hierbij helpen.
 
Veel winst valt daar niet te behalen...... Met DVD shrink [of Nero Recode] kun je de boel wel weer een eind in elkaar duwen, maar dat gaat weer wat ten koste van de kwaliteit...
De oorzaak zit 'm in het feit dat de resolutie van de avi meestal erg laag is, en deze moet om aan de DVD standaard te voldoen, "opgeblazen worden" naar 720 x 576.... er komen dus enorm veel pixels bij... als je pech hebt is het een amerikaanse serie die met 23,98 fps is opgenomen en dan moet er om aan onze 25 fps [PAL] standaard te voldoen, elke seconde ook nog een volledig beeld bij komen.... dat telt lekker op...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan