Foto`s Bewerken, zo mooi mogelijk, zo weinig Mogelijk KB

Status
Niet open voor verdere reacties.

zuyderduyn

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
7
Hallo!

Ik merk bij me eigen als ik foto`s ga verkleinen dat ze vele malen minder worden dan m`n orginelen, natuurlijk logisch dat het minder word, alleen teveel kwaliteitsverlies. Vaak zijn me foto`s dan ook nog eens tegen de 200KB Groot.

Als ik op andere website kijk en ik zie foto`s van anderen zijn de stukken beter en zijn deze slechts 150 KB Groot.

Ik verklein meestal me foto`s met Irfan View naar 800X600 en sla ze op als JPEG met als kwaliteit 96 procent, toch tegen het Maximum.

Hoe krijg ik mooie foto`s, bewerkt en weinig ruimte in beslag nemend, tot 200 KB het liefste?

Bij voorbaat dank en groeten Hans!
 
Kijk eens of het terugbrengen van het aantal kleuren helpt.
Kan dus ook in irfanview.
 
Hallo!

Ik merk bij me eigen als ik foto`s ga verkleinen dat ze vele malen minder worden dan m`n orginelen, natuurlijk logisch dat het minder word, alleen teveel kwaliteitsverlies. Vaak zijn me foto`s dan ook nog eens tegen de 200KB Groot.

Als ik op andere website kijk en ik zie foto`s van anderen zijn de stukken beter en zijn deze slechts 150 KB Groot.

Ik verklein meestal me foto`s met Irfan View naar 800X600 en sla ze op als JPEG met als kwaliteit 96 procent, toch tegen het Maximum.

Hoe krijg ik mooie foto`s, bewerkt en weinig ruimte in beslag nemend, tot 200 KB het liefste?

Bij voorbaat dank en groeten Hans!


Gebruikt photoshop (elke versie werkt wel)
photoshop berekent het kwaliteitsverlies en maakt het plaatje mooi op elke grootte
-eerst selecteren
-dan ctrl+t
-dan Shift+click op een hoekje
-dan het hoekje verplaatsen met shift en muis nogsteeds ingedrukt
-druk op enter en photoshop begint te berekenen\
-je plaatje is klaar na 5 seconden werk

en opslaan in JPG formaat
 
Ik gebruikte vroeger ook photoshop voor het verkleinen van foto's, maar nu gebruik ik BDsizer. Die geeft, naar mijn mening, betere kwaliteit voor een kleine bestandsgrootte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan