Beamer-opstelling vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Beste,

Het volgende:

1 laptop
2 beamers
2 projectieschermen

Is het mogelijk op de projectieschermen een film weer te geven, zonder tijd, menu e.d. terwijl je op de laptop wel de tijd mee ziet lopen zeg maar?

Hoe is dit toe te passen?
 
Dat is ,volgens mij, niet mogelijk, want de meeste beamers sluit je aan op een monitor- of S-Video aansluiting en die laten dus precies zien wat er ook op het computer beeldscherm is te zien.

Want als je een beeldscherm op de zelfde aansluiting zou zetten ben je ook niet blij als je niet alles te zien krijgt;)

Veel dvd spelers (ook de hele goedkope) hebben dit natuurlijk wel.
Voorbeeld:

Ik heb er pas 1 bij de Blokker gekocht die DIVX afspeelt(dus kun je films rechtstreeks als data op een cd-tje zetten), die de tijd aangeeft in een mooi blauw schermpje :cool: en voor de rest perfect werkt :thumb: .

Ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd:thumb:!

Veel sucses:thumb:,
Karim
 
Beste,

Het volgende:

1 laptop
2 beamers
2 projectieschermen

Is het mogelijk op de projectieschermen een film weer te geven, zonder tijd, menu e.d. terwijl je op de laptop wel de tijd mee ziet lopen zeg maar?

Hoe is dit toe te passen?

Als ik mag concluderen dat je de 2 beamers paralel op je vga uitgang van je laptop hebt gezet, het volgende:

Ik weet niet wat voor video kaart je hebt in je laptop, maar onder NVIDIA en ATI is het mogelijk om je schermen in te stellen als dual vieuw. dit wil zeggen dat je je eigen scherm hebt, en daarnaast een 2e scherm.

2endscreen.jpg


dan zijn er nog steeds 2 manieren.

1
Gebruik power dvd. die bestaat uit 2 onderdelen. 1 scherm en 1 player deel. sleep het player deel naar je 2e scherm en gooi em op full screen. nu kun je vanaf je eerste scherm (laptop)de video bedienen en de tijd aflezen

2
Via ati heb ik het nog nooit geprobeert, simpelweg omdat ik geen iti kaart heb, maar bij nvidia kun je een video spiegel instellen als 2e scherm. dit heeft als gevolg dat als je ook maar iets wat op film lijkt aan het afspelen bent, hij dat stukje eruit pakt, en fullscreen op je 2e scherm(video spiegel) gooit. dus zonder texten en tierlanteintjes. zo kun je gewoon standaard programma's als media player blijven gebruiken.

videospiegel.jpg



Ik hoop dat ik duidelijk ben. zoniet: shoot...
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt voor je uitleg :)
Als ik het goed begrijp kan ik dus met die videospiegel ervoor zorgen dat op de beamer alleen het filmgedeelte wordt weergegeven terwijl op de laptop het hele Windows Media Player gebeuren zichtbaar is?

Ik ga er eens mee aan de slag! Thanks!
 
Hey,

Bedankt voor je uitleg :)
Als ik het goed begrijp kan ik dus met die videospiegel ervoor zorgen dat op de beamer alleen het filmgedeelte wordt weergegeven terwijl op de laptop het hele Windows Media Player gebeuren zichtbaar is?

Ik ga er eens mee aan de slag! Thanks!

inderdaad, maar het gaat vooral om de instelling aan de onderkant. de volledig scherm apparaat. die moet je op automatische selectie zetten...

Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan