Aansluiten LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
2
Sinds januari dit jaar ben ik verhuisd naar Kiev. In het appartement dat ik huur heb ik uiteindelijk een ADSL aansluiting weten te realiseren. We hebben een ADSL wireless router gekregen. Ik zit met de volgende uitdaging:

De telefoonlijn (4 lijntjes) is geplitst in 2x2 lijnen. Eén paar voor reguliere telefoon en één paar voor de ADSL router. In het huis zijn in de verschillende kamers koppelingen aangebracht voor telefoon of internet. De ADSL router werkt prima. Wireless werken met 2 laptops geen probleem. We hebben ook een vaste PC die boven in de studeerkamer staat.

In eerste instantie is de ADSL router aangesloten in de studeerkamer en konden we via PC internetten en tevens door de rest van het huis matig met de laptops. Een van de 2 laptops heeft een ingebouwde wireless kaart en heeft een iets beter bereik dan de andere met een insteek kaart. Ik heb afgelopen week de router naar beneden verplaatst omdat we in de eetkamer zitten te werken op de laptops en de verbindingssnelheid daar veel beter is geworden.

Uitdaging is dat de PC niet meer aangesloten is op de router (of ik moet een LAN kabel nemen van 30M).

De router heb ik aangesloten op het paar dat beschikbaar was voor internet. In de meterkast heb nu een kabel van 4 lijnen liggen (die wandcontacten voorzag van basis internet signaal vóór aansluiting router (1 paar) die ik graag wil aansluiten aan de router (plug geschikt voor 8 lijntjes)

Is het mogelijk, en zo ja welke lijntjes moet ik op welke positie in de plug zetten. In de studeerkamer heb ik in de contactdoor voor LAN ook de kabel met 4 lintjes (of heb ik echt 8 lijntjes nodig en moet ik wennen aan het uitrollen van de 30 meter door het hele huis...)

Alvast dank voor de hulp.
Kiev
 
Dank!!

Ik heb een testkabeltje gemaakt en het werkt! Nu maar hopen dat de kabels in de muren allemaal aangesloten zijn... thnx voor snelle reactie!
Kiev
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan