Poorten voor bepaalde programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Hallo allemaal,

Ik hoorde iemand zeggen dat hij voor bepaalde programma's bepaalde poorten had aangemaakt.
Hij had een internetpoort aangemaakt voor MSN, eentje voor zijn download programma, eentje voor Battlefield etc.etc.

Als ik mijn downloadprogramma aanzet (Bearshare) is mijn internet gelijk onwijs langzaam.
Daarom zou ik wel eens wat meer willen weten over dat maken van poorten voor programma's, want hij zei dat het flink in snelheid scheelt.

Alvast Bedankt :thumb:,

Karim
 
je maakt geen poorten voor programma's.
de programma's willen bepaalde poorten open hebben staan.
meestal zit bij de handleiding van zo'n programma wel een uitleg van welke poort open zou moeten staan.
 
Nee hij heeft gewoon voor programma's die bij mij gewoon werken zoals ze zijn (op 1 poort denk ik dus).
Gewoon Windows Live messenger bijvoorbeeld.
 
Als je een beetje engels kunt lezen, kan je op deze site heel veel info vinden over poorten en het openzetten ervan voor bepaalde programma's zoals MSN, Limewire etc.

http://www.portforward.com

En poorten maak je niet aan, die heb je al namelijk. Alleen zet je firewall de meeste ongebruikte weer dicht.
 
En op routers zet je geen poorten open naar je pc maar forward je die..

(om het verhaal even compleet te maken :cool: )
 
Ik heb het programma gedownload, maar schiet er niks mee op :confused:
Mijn router staat er niet bij:(

Dit is mijn router:
spt580.jpg


Alvast Bedankt :thumb:,
Karim
 
Ik heb het programma gedownload, maar schiet er niks mee op :confused:

Karim

Karim,
Kun je iets duidelijker zijn in wat je wilt en wat je hebt gedaan met onze adviezen?
Welk programma gedl?
Heb je de site gelezen die robwolters in zijn bericht heeft gezet?

Als je dat ons nu eerst vertelt, weten wij weer waar wij je mee verder kunnen helpen.
 
:thumb: Okeej

Beetje onhandig van me :eek:

Ik heb eigenlijk niet veel op de site gelezen nog.
Ik zag bovenaan de pagina een download staan.
Een programma waar je deze dingen mee kunt doen,
maar zoals ik hier boven al zei moet ik een router selecteren.

Karim
 
Karim,

lees eerst maar die urls die hij en ik hebben opgegeven.
Dan zul je tot de conclusie komen dat dat proggie wat je hebt gedl'ed hetzelfde doet als wanneer jij inlogt op de router en daar instelt om een poort te forwarden.

Als je die vriend van je ziet, vraag dan eens wat hij exact doet!
Games/programma's worden gewoon op een bepaalde poort aangeboden. Dat is de keuze van de maker van dat programma! Jij kunt alleen instellen op je router naar welke poort het doorgesluist moet worden.

bijvb. Jij hebt een website die je aanbiedt op je server. Verzoeken om die website te bekijken komen binnen op poort 80. Op je router kun je dan weer instellen dat die binnenkomende verzoeken op poort 80 naar een intern IPadres gaan waar de server hem op poort 82 verwacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan