CD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierm010

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Berichten
83
Hallo,

ik heb het volgende probleem Ik brand met Nero 7.0 CD;s maar die zij alleen afspeelbaar op de PC waar ik ze gebrand heb of een andere PC, maar niet in de auto-cd speler of op de B&O thuisinstallatie. Moet ik en ISO bestand aanmaken?
Ik brand gewoon muziek ondr de optie audio-CD.

Iemand hulp?
 
Sommige stand-alone CD-spelers willen niet alle schijfjes aflezen, vooral B&O niet.
CD+/-RW is bijna nergens in af te spelen, soms wel in een DVD-speler. Maar een andere mogelijkheid is, dat het merk schijfjes problemen oplevert.
Welk merk gebruik je en gebruik je soms CD+/-RW?
 
Sommige stand-alone CD-spelers willen niet alle schijfjes aflezen, vooral B&O niet.
CD+/-RW is bijna nergens in af te spelen, soms wel in een DVD-speler. Maar een andere mogelijkheid is, dat het merk schijfjes problemen oplevert.
Welk merk gebruik je en gebruik je soms CD+/-RW?

Oke, ik gebruik Imation, Philips, eigenlijk divers. Welke hebben de beste kans van slagen?Begrijp ik het goed dat CD+/-RW de meeste kansen geeft op "overal" afspelen? Of moet je nog iets toeveoegen aan het bestand?
 
:eek: Ik schreef toch dat RW bijna nergens is af te spelen, dat wil zeggen in stand-alone CD-spelers?
In stand-alone DVD-spelers kun je meestal meer kwijt, behalve in de duurdere merken, zoals B&O. (Ik vermoed dat zij hun high-end apparatuur niet met mp3 willen "besmetten". Als klanten gaan klagen over de geluidskwaliteit, dan liever niet door het gebruik van mp3.)

CD/DVD's met mp3 tracks: alleen op de goedkopere DVD-spelers, die kunnen vaak zowel R als RW aan.
Maar op bijna geen enkelde CD-speler kun je mp3-tracks afspelen..

CD/DVD's met cda tracks kunnen overal op, maar dan vaak niet als RW, uitsluitend R. (En dan DVD's niet op sommige CD-spelers.)

En een strikt persoonlijke ervaring: mij bevallen de DVD's en CD's van de Hema het beste.
 
Laatst bewerkt:
Branden

ehhh -R sorry:rolleyes:

Oke, nog even gedetailleerder. Het zijn WMA bestanden (geloof ik, is buurman zijn prob) geen MP-3 in ieder geval. Dus misschien moet ik de bestanden converteren naar het makkelijkste leesbare formaat. Is dat cda????
 
Als je kiest voor Audio CD zal Nero de tracks inderdaad als CD Audio (cda) branden. Brandt op een niet te hoge snelheid, ook al kan 48x of 52x, hou het bij 12x of 24x, meer kans dat CD-spelers hem willen lezen. Zet ze dan op een CD-R en zo goed als elke CD-speler speelt ze af.
Soms niet: B&O. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan